Соціальне партнерство в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»

Батьківська категорія: Новини

Забезпечення соціального партнерства в умовах Нової української школи визначається через новітню місію, стратегії, пріоритетні напрямки, детерміновані суспільними й освітніми трансформаціями, зокрема децентралізацією освіти в Україні, запитами й потребами замовників освітніх послуг.

14 грудня 2018 року на базі Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний коледж імені А.С.Макаренка» відбувся семінар-нарада за підтримки Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації, Сумського обласного інституту післядепломної педагогічної освіти та участю представників відділів освіти Білопільської, Великописарівської, Лебединської, Липоводолинської, Охтирської, Роменської, Сумської, Тростянецької районних державних адміністрацій, відділів освіти виконавчих комітетів Сумської, Лебединської, Роменської міських рад, відділів освіти Миропільської, Грунської, Хотінської, Миколаївської, Бездрицької, Нижньосироватської, Недригайлівської, Боромлянської, Краснопільської, Комишанської, Чернеччинської, Коровинської, Степанівської сільських та селищних рад об’єднаних територіальних громад, директорів ЗОШ з проблеми: «Забезпечення соціального партнерства коледжу та відділів освіти Сумщини у підготовці педагога Нової української школи». 169 учасників семінару-наради розглядали напрямки науково-методичного супроводу професійного розвитку педагога в їх різноманітності й варіативності, адресній спрямованості, забезпеченні закладів освіти області педагогічними кадрами, перспективами випускників коледжу у реалізації освітніх трендів ХХІ сторіччя та роботу районів, міст, ОТГ Сумщини по націленню талановитої молоді на здобуття педагогічного фаху .


Відкрили семінар-нараду Грицай С.М., проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент та Перлик В.В., ст. викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту КЗ  СОР Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Вони висвітлили проблеми співпраці Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з закладами освіти області в контексті реалізації Концепції Нова українська школа. Державна політика в галузі освіти змушує освітні заклади все більше перейматися ринковими відносинами, адже реформа освіти передбачає формування механізмів оцінки якості та затребуваності освітніх послуг за участю споживачів.


В.о. директора коледжу Білокобильська Л.Б. зупинилась на ключових тенденціях модернізації освітнього процесу в коледжі: підвищення уваги до професійного розвитку педагога, перегляд теорії та практики освіти, адекватної новому світу, сприяння культурі інновацій, формування особистості майбутнього педагога. Наголосила, що коледж має усі можливості для підготовки педагога, спроможного працювати в Новій українській школі, закликала до співпраці та партнерства в рамках «відділ освіти – школа – коледж».


Нове соціальне замовлення – підготовку педагога Нової української школи, здатного до безперервного інтелектуального, культурного й духовного розвитку впродовж життя шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти, орієнтованого на збереження, примноження та передачу гуманістичних суспільних цінностей, засвоєння професійних ролей і функцій учасники семінару-наради мали можливість спостерігати під час роботи в шести локаціях:

  • Застосування ІКТ під час оволодіння основами медіаграмотності: практичний аспект                                    

Кірдіщев А.П., викладач інформатики,

студенти ІІ курсу  спеціальності «Початкова освіта».

  • Підготовка майбутнього педагога Нової української школи. Фрагмент уроку математики у 3 класі «Ознайомлення з частинами»

Івахненко Ірина, студентка ІУ курсу спеціальності «Початкова освіта».

Керівник – викладач методики навчання математики Доля Л.М.


  • Презентація спеціальності «Середня освіта. Фізична культура» (спортивна зала)

Ліщина Є.Є., голова циклової комісії викладачів фізичного виховання,

студенти спеціальності «Фізична культура»


  • Презентація роботи у хмарних сервісах при вивченні хімії

Гурняк І.А.,викладач хімії, кандидат педагогічних наук


  • Сучасні рішення для освіти: цифрова природничо-наукова лабораторія «Labdisk», її використання в освітньому процесі

Приходько І.А., викладач основ початкового курсу природознавства


  • Підготовка майбутнього педагога Нової української школи. Фрагмент уроку української мови у 1 класі «Звук [у]. Позначення буквою у»  

Винник Тетяна, студентка ІУ курсу спеціальності «Початкова освіта».

Керівник – викладач методики навчання української мови Перевозник Л.О.


  • Презентація майбутнього учителя з дошкільної освіти

Дмитрієва Дарина, студентка ІУ курсу Спеціальності «Дошкільна освіта».

Керівник – викладач дошкільної педагогіки Таран В.О.


  • Презентація спеціальності «Соціальна робота»  

Прудник В.В., викладач соціальної педагогіки, кандидат педагогічних наук.

Коваленко С.Л., соціальний педагог


Робота в локаціях показала, що студенти – випускники коледжу продемонстрували високий ступінь готовності до професійної діяльності, володіння сучасними, ефективними технологіями та технічними засобами навчання (інтерактивною дошкою, документ-камерою, роботою у хмарних сервісах тощо).

Круглий стіл за участю студентів коледжу працював над проблемою «Кадрове забезпечення закладів освіти Сумщини у співпраці КЗ СОР «Лебединський педагогічний коледж імені А.С.Макаренка з відділами освіти та освітніми закладами Сумщини» (модератор – завідувач навчально-виробничої практики Клименко Л.А.). Наголошувалось, що будь-які освітні реформи в результаті стосуються конкретного виконавця – вчителя. Відбувся продуктивний діалог між студентами та майбутніми роботодавцями – директорами освітніх закладів Сумщини. Студентів цікавили конкретні питання, на які були дані вичерпні відповіді:

  • Які умови укладання контракту різного строку дії при прийомі на роботу?
  • Чи мають преференції при прийомі на роботу молоді спеціалісти?
  • Чи надається житло або компенсація за транспортні витрати тим працівникам, які працюють у сільській школі, а проживають в іншому населеному пункті?
  • Чи може одразу після закінчення коледжу молодий спеціаліст набрати перший клас?

Директори закладів освіти виявили зацікавленість у молодих спеціалістах коледжу, що було продемонстровано у ряді виступів. Директор Бугруватського НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ Чернеччинської ОТГ Кляп П.М. зупинився на позитивних змінах, які зазнала школа після створення об’єднаної територіальної громади. Директор Лебединської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 5 Нездіймишапка Т.О. зупинилася на проблемах мотивації підготовки майбутнього вчителя до професійної діяльності. Озвучені можливі вакансії по різних закладах освіти з 01.09.2019 року.


Учасники семінару – наради дійшли висновку, що гарантом ефективної професійної діяльності педагогів є високий рівень їхнього професійного розвитку. У коледжі створені всі умови для підготовки педагога Нової української школи – носія суспільних і освітніх змін, активного учасника і провайдера реформ у системі освіти.

Надія Стеценко,

завідувачка навчально-методичного кабінету