«Формування екологічного мислення та свідомості студентів як основа ефективного формування професійної компетентності майбутнього педагога».

Батьківська категорія: Новини

Жити красиво й жити в злагоді

з природою – одне й те саме.
Сенека, Vст. до н.е.

Такі слова стали лейтмотивом творчого засідання методичного об’єднання наставників академічних груп «Формування екологічного мислення та свідомості студентів як основа ефективного формування професійної компетентності майбутнього педагога», яке відбулося 19 лютого 2020 року.

Проблеми екології, охорони природи нині найважливіші, адже природа – це наше життя, наше здоров’я.

Необхідність формування екологічного мислення студентів є одним із пріоритетних напрямків у процесі професійного становлення майбутнього вчителя. Ці  проблеми були висвітлені у виступах наставників груп:

1.«Формування екологічної свідомості студентів у діяльності наставника академічної групи»(Харченко О.М., наставник 231 групи).

2.«Формування екологічних цінностей студентів в умовах здійснення особистісно діяльнісного підходу в освітньому процесі» (Бідна Л.В., наставник 111 групи).

3.«Моніторинг відношення «я – природа» як царина формування екологічної свідомості» (Павленко І.М., наставник 142/341 груп).

Під час виконання вправи «Яблуко – модель Землі», ведучі  наочно продемонстрували учасникам заходу, що природні ресурси, які людина використовує в господарській діяльності обмежені, більшість природних ресурсів вичерпні та не відновлювані.

Виконуючи вправу  «Літературна розминка», учасники в запропонованих поезіях про природу визначили екологічні проблеми сьогодення та дійшли висновку, що тільки людина безжалісно нищить природу і тільки людина здатна змінити ситуацію планети Земля на краще!

Наставники груп проявили творчість та  створили фантастичні розповіді про природу майбутнього під час виконання  вправи «Природа майбутнього», використовуючи запропоновані слова, які не мали логічного зв’язку та дійшли висновку, що усі ми живі творіння природи на планеті Земля, її біологічні мешканці, і нам необхідно берегти свою землю.

Усі учасники засідання отримали Екологічний календар, який стане в нагоді наставникам груп у плануванні різноманітних заходів з охорони навколишнього середовища.

У творчій атмосфері співпраці   та взаєморозуміння наставники груп виявили активність, креативність, висловили власні  думки при виконанні вправ «Природа в моємужитті», «Цінності», поділилися досвідом інноваційних форми роботи з екологічного виховання зі студентською молоддю.

Ідея поступового переходу на багаторазове використання речей набирає все більшої популярності в світі, адже у зв’язку з нераціональним використанням ресурсів людству загрожує різке погіршення умов життя. Ведучі заходу ознайомили присутніх з  одним популярних  видів занять, як   «hand made» –дослівно з англійської «зроблено вручну» або просто – рукоділля. Наголосили, що вторинна переробка речей – це справді непоганий спосіб продовжити їх існування, але в іншому вигляді!

Саме тому напередодні Дня довкілля, який відзначатиметься 18 квітня, запропоновано провести конкурс у коледжі «Екохенд мейд: друге життя старих речей».

Захід підготували та провели голова методичного об’єднання наставників академічних груп  Жовба Олена Анатоліївна та наставник 122 групи Шам Наталія Григорівна.

Олена ЖОВБА, голова МО наставників груп