Перехід до систематичного навчання у коледжі – один із найскладніших та найвідповідальніших моментів у житті студента, як у фізіологічному, так і в соціально – психологічному плані.
Найперше завдання, яке стоїть перед кожним студентом, – пристосування до умов і вимог нового середовища. Даний процес називають адаптацією.
Важливу роль у процесі адаптації відіграє наставник групи. Наставник групи основну увагу на першому курсі спрямовує на вивчення особистості студента, виявлення активу та вдосконалення його роботи, формування згуртованого колективу групи, засвоєння студентами особливостей навчальної діяльності та правил проживання в гуртожитку, прищеплення навичок самостійної роботи, роз’яснення важливої ролі вивчення навчальних дисциплін.
Але важливу роль у процесі адаптації студентів-першокурсників відіграють і батьки.
18 жовтня в затишних стінах коледжу відбулися батьківські збори 511 групи на тему «Роль сім’ї в процесі адаптації студентів-першокурсників». Зустріч відбулася у дещо незвичній для батьків формі. Це дало можливість кожному присутньому активно включитися в процес обговорення і бути безпосереднім учасником усіх завдань.
Головне завдання зборів – з’ясувати причини, які заважають студентам сприймати і засвоювати навчальний матеріал, розробити рекомендації, які б допомогли якісному навчанню студентів та сприяли швидкій адаптації.
Батьківські збори відбулися у дружелюбній, невимушеній, творчій атмосфері. За допомогою вправи «Це моя дитина» батьки не лише розповіли про найкращі якості дітей, а й ближче познайомилися одне з одним.
Для більш глибокого вивчення особливостей студентів батькам було запропоновано анкету «Голос батьків».
Наставник групи детально ознайомила присутніх батьків з успішністю студентів, звернула увагу на труднощі адаптації студентів на початкових етапах навчання в коледжі та ознайомила з основними напрями виховної діяльності зі студентами.
В процесі творчої співпраці батьки дали відповідь на питання «Що ж необхідно знати і робити батькам, щоб допомогти студентам безболісно пережити період адаптації?»
Батьки виявили активність, креативність, висловили власні думки при виконанні вправи «Мрії батьків».
Творча співпраця сприяла створенню батьками рекомендацій студентам, які допоможуть їм гарно навчатися, бути успішними та подолати труднощі, пов’язані з адаптацією.
Жовба О.А., наставник 511 групи.