Відповідно до плану заходів щодо запровадження Концепції Нової української школи, підготовки студентів до роботи в умовах Нової української школи у ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка» зі студентами 141-143 гр. спеціальності «Початкова освіта» був проведений черговий захід – тренінгове заняття, у процесі якого студенти відпрацювали методику організації ранкових зустрічей вчителя з вихованцями та проведення інтегрованих уроків у початковій школі.
Заняття проводила компетентний фахівець, учитель вищої категорії, старший учитель, учитель гуманної педагогіки, регіональний тренер Нової української школи, учитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. № 7 Бендюг А.І.
Студенти-випускники були поділені на творчі команди, кожна з яких вправлялася в проведенні різних прийомів ранкових зустрічей, таких як: «Ранкове коло», «Знайомство», «Чарівна скринька», «Снігова кулька», «Подаруй квітку» тощо, у процесі яких студенти-випускники вчилися моделювати прийоми вітань, знайомств, побажань, створення в класі позитивного настрою, а також розвитку академічних навичок, демократичних цінностей, плавного переходу до оголошення дітям навчальної теми дня.
Це сприяло професійній підготовці майбутнього вчителя до роботи в умовах Нової української школи.
Разом зі студентами змоделювали інтегрований урок із предметів природничо-математичного циклу, зокрема з тем: «Розв’язання задач на рух» (математика) та «Україна на карті» (природознавство) (4 клас).
Студенти працювали в групах. Урок був змістовним, насиченим. Спостерігався глибокий та логічний взаємозв’язок вивчення математичного та природничого матеріалів. Подорожуючи по Україні, розв’язуючи математичні рівняння та арифметичні задачі, закріплювалися знання дітей про довжину річок України, висоту гір, площі областей адміністративного поділу України; мандрували річкою Дніпро, визначали відстані між містами Харків, Львів, Київ тощо. У процесі заняття доцільно використовувалися слайдові презентації, музичний супровід тощо. Тренінгове заняття сприяло формуванню професійної компетентності майбутнього вчителя початкової освіти.
Розпочали систему практичних заходів підготовки студентів до роботи в умовах Нової української школи викладачі педагогіки Михайленко Н.В. та Сердюк В.П., які провели 2 семінари-практикуми. Перший був присвячений темі «Умотивований вчитель Нової української школи», а другий – «Навчально-освітнє середовище, у центрі якого дитина» та «Нові форми, сучасні методи викладання», у процесі яких студенти ознайомилися із функціями вчителя Нової школи та новими формами, сучасними методиками викладання, з особливостями організації освітнього середовища, з осередками та зонами, які воно включає. Семінарські заняття супроводжувалися переглядом відеороликів та відповідними презентаціями. На завершення заняття кожний із студентів отримав буклети «Навчально-освітнє середовище у центрі якого дитина» та «Нові форми, сучасні методи викладання».
Такі тренінгові заняття сприяли професійному зростанню майбутніх учителів початкової освіти, підготовці їх до роботи в Новій українській школі.
Надалі, відповідно до заходів, викладачі училища, які пройшли тренінгові заняття за програмою роботи в Новій українській школі, зі своїх методик, використовуючи технічне обладнання та навчально-дидактичний матеріал спеціальних кабінетів, будуть продовжувати зі студентами-випускниками проводити навчальні «міні-уроки», моделюватимуть інтегровані уроки за програмою початкової освіти з методики математики, української мови, природознавства та інших методик.
Інформаційно-роз’яснювальна робота зі студентами спеціальності «Початкова освіта» сприяла тому, що переважна їх більшість навчається на дистанційному курсі «Онлайн-курс для вчителів початкової школи».