Справжній учитель не той, хто розкриває учневі таємниці
буття, вказуючи йому прямий шлях до храму науки, а той,
хто своєю мудрістю запалює сонце над головою дитини,
викрешуючи іскру допитливості, спонукаючи самостійно
відшукати ключ до знань.
Колектив викладачів ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С..Макаренка» слідкує за розвитком педагогічної науки і впроваджує сучасні інновації в своїй діяльності. Ідея втілення інноваційних технологій в навчання передбачає досягнення мети високоякісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної, спроможної забезпечити кожній людині умови для самостійного досягнення тієї чи іншої цілі, творчого самоутвердження у різних соціальних сферах. Сьогоднішній студент чітко розуміє що традиційна педагогіка, орієнтована на передачу знань, умінь і навичок, не може забезпечити повноцінний розвиток кожної особистості, тому необхідне інноваційне навчання, характерною особливістю якого є відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей, конструктивні дії в оновлених ситуаціях. Інноваційні технології забезпечують умови розвитку особистості, здійснення її права на творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку. Саме такі інноваційні підходи до навчання дітей дошкільного віку та молодшого школяра були висвітлені на 1 студентській загальноучилищній конференції «Від традицій до інновацій як шлях до успіху майбутнього педагога».
Конференція проведена в 2 етапи: пленарне засідання та секційні. Секційні заняття були проведені у формі творчих майстерень.
Цікаву форму роботи – Інтелект-кафе, обрали викладачі циклової комісії дошкільної, соціальної педагогіки, психології та окремих методик Вознюк Вікторія Вікторівна та Щуцька Оксана Михайлівна, розкриваючи проблему «Технології формування професійної компетентності соціальних педагогів на основі освітніх інновацій». В роботі секції взяли участь студенти спеціальності «Соціальна педагогіка». Інтелект-кафе передбачало з’ясувати сутність понять «інновація», «компетенція», «готовність до інноваційної діяльності», а також визначити яким чином інновації можуть впроваджуватись у практичну діяльність соціального педагога.
Меню інтелект-кафе включало в себе такі страви:
- Холодна закуска “Наші очікування”
- Мікс «Інновація»
- Основна страва «Технологічна»
- Салат «Креативний»
- Піца «Методична»
- Торт «Наші враження»
Після висловлення очікувань студентам було запропоновано виконати вправу Мікс “Інновація”, завдання якої було написати ті характеристики, які асоціюються з цим поняттям у робочих зошитах.
Основна страва «Технології формування професійної компетентності соціальних педагогів на основі освітніх інновацій» передбачала розкриття теоретичних питань, зокрема, чотири найважливіші вектори викликів часу, які визначають спрямування інноваційних процесів, чинників інноваційного потенціалу, складових елементів готовності як ключовий стимул до здійснення інноваційної діяльності, а також критеріїв та рівнів сформованості готовності до інноваційної діяльності. На закріплення теоретичного матеріалу студентам було запропоновано скласти ланцюжок показників готовності до інноваційної діяльності і зобразити його у своїх робочих зошитах. Крім того, студентам було дане завдання прорекламувати себе з позиції готовності до здійснення інноваційної діяльності. Для покращення перетравлення теоретичного матеріалу був запропонований салат “Креативний”. Студентам потрібно було уявити себе працівниками певного закладу соціального спрямування, який обирався за допомогою жеребкування і розіграти ситуації із застосуванням представлених моделей інноваційної діяльності.
Після цього учасники скуштували піцу під назвою «Методична». Вона включала в себе багато корисних інгредієнтів представлених у вигляді порад у робочих зошитах, які стануть у нагоді для подальшого професійного самовдосконалення.
Насамкінець був представлений десерт у вигляді торта «Наші враження»
Творча майстерня «Від традицій до інновацій в сучасному ДНЗ», організована Ляшко Н.І., Кужель Т.В. Лейтмотивом заходу стали слова:
Нам покоління молоде плекати
І не чекати, доки прийде час,
Тож ми, напевне, будемо звертатись
До інновацій ще багато раз!
Присутніми були студенти спеціальності «Дошкільна освіта».
На майстерні були заслухані виступи студентів: Коростіль Лілії, Дзюби Марини (232 група), Васильченко Анастасії, Кірпікіної Аліни (231 групи)
Коростіль Лілія презентувала творчий власний проект освітньо-виховної роботи на тему: «Іграшковий дивограй», в якому представила систему роботи по використанню іграшок, їх зберіганню, виготовленню іграшок-саморобок. У проекті подано зразок спланованої діяльності на день, з вказівкою різноманітних форм роботи. У цікавій віршованій формі студентка передбачила свої плани по впровадженню новітньої проектної технології під час проходження переддипломної педпрактики.
Дзюба Марина виступила з презентацією досвіду по впровадженню ігрової піскової технології («Сендплей»)
Марина запропонувала всім присутнім пригадати дитинство і відновити уявлення про улюблені дитячі ігри з піском. Зазначила про те, що діяльність можна організувати цікаво, з певним експериментуванням, а пісок можна замінити морськими камінцями та використати набори мініатюрних фігурок. Студентка на слайдовій презентації показала композиції для кожної вікової групи «Бабусине подвір’я», «Морський пляж», та «Русалонька».
Васильченко Анастасія особливо цікаво представила власний досвід по використанню комп’ютерних технологій в сучасному ДНЗ. Присутні із задоволенням споглядали відео фрагмент заняття з розділу «Віконечко в природу», проведеного Анастасією в старшій групі ДНЗ «Калинка». Веселий Капітошка подорожував разом з дітьми, які успішно та із задоволенням виконували складні завдання.
Кірпікіна Аліна поділилася досвідом використання сучасної освітньої технології ТРВЗ. Студентка довела значення даної технології, необхідність її використання в ДНЗ. А ще присутні виконали кілька цікавих ігрових завдань та переглянули слайд із пам’яткою для майбутнього вихователя.