
Побудова інтегрованих уроків читання і письма в букварний період навчання грамоти. Саме така тема заняття з методики навчання мовно-літературної освітньої галузі для студентів 131 та 141 групи, що вкотре продемонструвало професіоналізм Лариси Олександрівни Перевозник та глибоке розуміння викладачем вимог Нової української школи.
Здобувачі освіти не лише ознайомилися з теорією інтеграції, а й глибоко осмислили методику, аналізуючи зразки уроків, сторінки букваря й прописів, моделюючи фрагменти занять. Продумана добірка вправ, що відображала реальний зміст уроків читання і письма, сприяла реалізації всіх змістових ліній. Чітка структура заняття, продумана мотивація, використання сучасних технологій, зокрема елементів біоадекватного навчання, формування сенсорних асоціацій під час вивчення нового матеріалу забезпечили цілісність заняття, формування ключових і предметних компетентностей.
Лариса ПЕРЕВОЗНИК акцентувала на важливості логічних переходів між видами діяльності, наявності «містків» між читанням і письмом, а також на формуванні наскрізних умінь, передбачених НУШ. Здобувачі освіти навчилися розробляти завдання, де етапи читання (звуковий аналіз, читання складів, слів) плавно переходили в етапи письма (графічні вправи, списування, звуко-буквений аналіз із записом), де ключовим було наскрізне використання вивченої букви та звука протягом усього уроку. Використання інтерактивних вправ («Термінологічний конструктор», «Асоціативний ряд», «Формула компетентності») сприяло активізації діяльності, підвищенню мотивації, формуванню комунікативних навичок, розвитку критичного мислення, можливості швидкого зворотного зв’язку. Під час рефлексії студенти визначили власний рівень готовності до побудови інтегрованих уроків, назвали методичні прийоми, які планують упроваджувати у своїй майбутній професійній діяльності.
Заняття стало цінним кроком на шляху становлення педагогічної майстерності здобувачів освіти та підтвердило важливість інтеграції як основи сучасного уроку в початковій школі.
Людмила БІДНА, викладач української мови і літератури












