
Важливим засобом формування професійної компетентності майбутніх педагогів у Лебединському педагогічному фаховому коледжі є їх активне залучення до науково-дослідницької діяльності. Вона реалізується як у межах навчальних занять, так і під час педагогічної практики. Особливе місце в цьому процесі займає написання курсових робіт, що є обов’язковою складовою професійної підготовки здобувачів освіти за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта».
02 жовтня 2025 року студенти IV курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта» взяли участь в інформаційно-методичній зустрічі, на якій було презентовано методичні рекомендації щодо написання курсових робіт.

Під час заходу було зосереджено увагу на таких питаннях:
- загальні вимоги до структури та змісту курсової роботи;
- послідовність етапів її виконання – від вибору теми до захисту;
- особливості оформлення бібліографічних джерел;
- правила підготовки та представлення результатів дослідження.
Окремим блоком розглядалися засади академічної доброчесності. Студентів ознайомили з типовими порушеннями, що можуть виникати під час написання наукових і навчальних робіт, а також із видами відповідальності за їх допущення. Підкреслено, що курсове дослідження має виконуватися самостійно, з обов’язковим коректним посиланням на використані джерела, дотриманням авторських прав та достовірним представленням результатів.

Здобувачі освіти отримали практичні поради щодо уникнення плагіату, організації власного дослідження та використання сучасних інструментів для перевірки академічної доброчесності.
Проведений захід безпосередньо відповідає положенням Освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта», адже сприяє формуванню у студентів таких компетентностей, як:
- здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
- уміння до саморозвитку та професійної самореалізації;
- відповідальне ставлення до освітньої діяльності на основі принципів соціальної відповідальності та доброчесності.
Таким чином, ознайомлення з методичними рекомендаціями та основами академічної доброчесності стало ще одним кроком у забезпеченні якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти відповідно до сучасних вимог і стандартів.
Наталія ЧЕРЕДНІЧЕНКО, завідувач відділення дошкільної освіти
та соціальної роботи












