Сьогодні головним фактором, що визначає безпечну перспективу розвитку суспільства стала екологічна стабільність, яка є важливою умовою збереження і подальшого розвитку життя на нашій планеті. Екологічна безпека стає більш фундаментальним критерієм ефективності суспільного розвитку, усуваючи на другий план економічні показники. Екологічні знання людини набувають не лише теоретичного значення але й практично необхідного характеру. На даному етапі розвитку суспільства повинно переважати ставлення до екологічних знань не тільки як до наукових розробок в галузі природного середовища чи збереження біосфери, а й поступове втілення у щоденну практику цих знань на рівні усвідомленого стилю життя.
Як зазначають науковці, громадяни всіх категорій, вікових груп і сфер діяльності мають бути охоплені глибоким оволодінням екологічними знаннями, формуванням екологічного мислення, свідомості і культури.
Однією із важливих технологій навчання, що забезпечує формування екологічної компетентності, є студентоцентрований підхід, що спрямований на поглиблення практичних знань студентів, посилення компетентнісної складової навчання, дозволяє перейти від традиційної технології навчання – передача знань, до проблемної технології. Саме визначенню ролі студентоцентрованого підходу у процесах формування екологічної компетентності майбутніх педагогів і був присвячений регіональний онлайн-семінар «Студентоцентрований підхід у формуванні екологічної компетентності майбутнього педагога» (модератор Сергій Приходько, координатор Валентина Кіріна-Радчук), який проходив 02 квітня 2025 року на базі КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А. С. Макаренка» в межах роботи методичного об'єднання викладачів природничих дисциплін педагогічних ЗФПО Центрального регіону України.
Участь у семінарі взяли понад двадцять осіб із числа педагогічних працівників десяти закладів регіону.
До обговорення теми зі змістовними, високопрофесійними доповідями долучилися викладачі природничих дисциплін регіону:
Валентина Бутченко (Комунальний навчальний заклад фахової передвищої освіти «Корсунь - Шевченківський педагогічний фаховий коледж ім. Т. Г. Шевченка» Черкаської обласної ради) – «Студентоцентрований підхід у формуванні екологічної компетентності майбутнього педагога»;
Світлана Прокопенко (КЗ «Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка» Чернігівської обласної ради ) - «Студентоцентризм як засіб формування екологічної компетентності здобувачів освіти»;
Олена Уткіна (Бердичівський педагогічний фаховий коледж Житомирської обласної ради ) – «Студентоцентроване освітнє середовище»;
Людмила Глухенька (Фаховий коледж «Універсум» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка ) – «Створення студентоцентрованого освітнього середовища у Фаховому коледжі «Універсум»»;
Інна Вітер (Фаховий коледж «Універсум» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка) – «Особливості реалізації студентоцентрованого підходу у вищих навчальних закладах»;
Наталія Кочина (Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради) – «Формування екологічної свідомості студентів на заняттях з основ початкового курсу природознавства»;
Алла Ляшук (Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради) – «Позааудиторна діяльність як пріоритетна форма розвитку екологічної культури студентів»;
Наталія Варда (Фаховий коледж «Універсум» Київського столичного університету імені Бориса Грінченка) – «Студентський науковий гурток «Косметична хімія». Охоплені красою»;
Степан Степанов (КЗ КОР «Богуславський гуманітарний фаховий коледж імені І.С.Нечуя-Левицького») – «Студентський науковий гурток «Пульс+studio» як засіб студентоцентрованого викладання природничих дисциплін і формування екологічного мислення»;
Олена Горобець (Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради) – «Виклики екологічного виховання під час війни».
Висловлюємо подяку всім учасникам семінару за активну участь та плідну роботу. Ми віримо, що результати семінару сприятимуть підвищенню якості екологічної освіти та підготовці компетентних педагогів, здатних формувати екологічно свідоме покоління.
Дух партнерства і прагнення до спільної мети об'єднують і мотивують. На цьому наголосила директор коледжу Любов Білокобильська, побажавши учасникам сили, мужності, витримки у подальших педагогічних «звершеннях» задля ПЕРЕМОГИ рідної України.
Сергій Приходько, голова методичного об'єднання викладачів природничих дисциплін педагогічних ЗФПО Центрального регіону України