Відповідно до плану роботи постійно діючого семінару керівників практики з 4 листопада по 11 листопада були проведені дні відкритої практики студентів спеціальностей «Початкова освіта», «Середня освіта (Музичне мистецтво)», «Середня освіта (Фізична культура)», «Дошкільна освіта».
Педагогічна практика – це особливий вид діяльності, що визначений як ефективний компонент професійної, інтелектуальної та життєвої підготовки майбутнього учителя, вихователя. Педагогічна практика для студента – це процес пізнання багатоаспектної, багаторівневої інтеграційної системи.
Реалії сьогодення вимагають від нас готовності працювати за будь-яких умов. У цьому навчальному році практика у коледжі організована з використанням дистанційних форм роботи. Але це не завадило продемонструвати студентам-випускникам високий рівень готовності до професійної діяльності. Студенті працювали у творчих практичних лабораторіях, ділились здобутками, практичними напрацюваннями.
Захоплюючими та емоційними були уроки музики з інтегрованого курсу «Мистецтво», проведених студентами спеціальності «Середня освіта (Музичне мистецтво)». Здобувачам освіти вдалося організувати освітнє середовище, яке сприяло збагаченню почуттів дитини, оволодінню вмінням відчувати ритм, і мелодію твору, формуванню здібності адекватно реагувати на них своїм голосом і рухами.
Студенти продемонстрували володіння інтерактивними методами та прийомами, вміння їх застосовувати з використанням дистанційних форм роботи. На уроках студентів Ляшка Станіслава, Дурницької Олесі, Лихини Альони значна увага приділялась реалізації принципів свідомості, самостійності, активності, звʼязку навчальних завдань з життям тощо. Студентам вдалося залучити і зацікавити дітей, утримувати увагу протягом занять.
На розвиток і формування ключових компетентностей дітей у початковій школі були спрямовані уроки, проведені студентами спеціальності «Початкова освіта».
На уроках з українського читання, «Я досліджую світ» студенти 141 групи продемонстрували вміння вибудовувати урок відповідно до поставлених цілей, використовувати різні технології, зокрема, технології розвитку критичного мислення, ІКТ, технології оцінювання, співробітництва тощо.
Майбутні вчителі показали вміння мотивувати дітей до навчальної діяльності, дотримуватись логіки уроку, вести дітей від одного до наступного навчально-пізнавального завдання.
Цікавими, насиченими, змістовними були уроки Костирі Дар’ї та Бугайової Вікторії.
Мета фізичної культури — сприяти вихованню в учнів свідомої дисципліни, викликати у них почуття любові до своєї школи, дружби, чесності та інших позитивних рис моралі.
Саме такій меті відповідали у роки фізкультури та тренувальне заняття, проведені студентами 441 групи спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)». Уроки фізкультури провели Штанько Ігор, Григоровський Ярослав, Заїка Максим. Навчально-тренувальне заняття з додаткової спеціалізації «Тренер-методист тренажерної зали» провів Маліков Олександр.
Проведені заняття відрізняються своїм змістом і завданням, але в той же час вони тісно взаємопов'язані і обумовлюють собою одне нерозривне ціле.
Разом Довгою Іриною, студенткою спеціальності «Дошкільна освіта» ми відвідали математичний ярмарок. Майбутня вихователька у практичній педагогічній лабораторії демонстрували вміння організовувати роботу з дітьми з розділу «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
Студентка продемонстрували знання методики, вміння реалізувати цілі в ході заняття, використовувати активні прийоми навчання. Студентка для дистанційної роботи з дітьми підібрала саме такі форми організації освітньої діяльності, які забезпечили комфортних умов для взаємодії, за яких кожна дитина відчуває свої успіхи і, виконуючи певну інтелектуальну роботу, досягає високої продуктивності. Заняття були цікаві, різноманітні, продуктивні.
Дні відкритої практики продемонстрували, що педагогічне партнерство визначається пріоритетом у практичній підготовці здобувачів освіти у коледжі в контексті забезпечення якості підготовки сучасного педагога. Педагогічний супровід здобувачів освіти керівниками практики Марченко О.В., Павленко І.М., Кан Г.І., Шам Н.Г., Перевозник Л.О., Забугою Н.І., Степаненко О.М., Грушко О.І, Вечеровою Н.О., Вакуленко В.С., Чередніченко Н.М., спрямований на забезпечення педагогіки партнерства, заснованої на принципах взаємодії суб’єктів, активному взаємовпливі і ґрунтується на інтеграції всього досвіду особистості, підпорядкованого професійній ролі.
Поведені уроки та заняття показали, що студенти-практиканти мають високий рівень сформованості загальних і спеціальних компетентностей, які дозволяють результативно здійснювати педагогічні функції вчителя, вихователя та визначені завдання педагогічної практики. Це сприяє досягненню значних результатів навчання за освітньо-професійними програми.
Завідувач навчально-виробничої практики Людмила КЛИМЕНКО