У сучасному світі проблема булінгу стає все актуальнішою, особливо в освітньому середовищі. З метою підвищення обізнаності та формування здорового ставлення до спілкування з 23 по 27 вересня 2024 року психологічна служба коледжу організувала та провела низку онлайн-заходів у межах Всеукраїнського тижня з протидії булінгу.
Ці ініціативи мали на меті не лише інформувати студентів про проблему булінгу, а й сприяти розвитку навичок конструктивного спілкування та формуванню культури підтримки та взаємоповаги.
24 вересня 2024 року студенти-першокурсники стали активними учасниками інформаційної години спілкування «Булінг: як не стати жертвою», яку провела соціальний педагог Світлана КОВАЛЕНКО. Присутні переглянули презентацію, за допомогою якої пригадали види та прояви булінгу. Виконуючи вправи, студенти вчилися розрізняти види булінгу, аналізували життєві ситуації з проявами булінгу, розробляли шляхи запобігання цього негативного прояву.
Захід був спрямований на формування у підлітків навичок та вмінь захищати та відстоювати свої права в контексті проблеми булінгу в освітньому середовищі. Також окрему увагу приділили відповідальності за різні види булінгу та стратегіям боротьби з цим негативним явищем.
25 вересня 2024 року студенти другого курсу зустрілися онлайн на практичному занятті під назвою "Обирай життя без булінгу". Цей захід, ініційований практичним психологом Оксаною ХОМИШЕНКО, відбувся разом із членами гуртка "Вирішуємо конфлікти мирним шляхом" - Анастасією АНДРУХОВОЮ та Віталіною ХОМУТ, які навчаються на третьому курсі.
Під час цієї зустрічі студенти мали можливість вільно висловлювати свої думки та відчуття, пов'язані з проблемою булінгу, що дозволило створити атмосферу відкритості та довіри. Учасники обговорювали, що для них означає поняття "безпечне середовище", розглядали ситуації цькування з різних точок зору - жертви, агресора та спостерігача, намагаючись зрозуміти коріння такої поведінки. Крім того, розробляли рекомендації щодо допомоги кожній зі сторін конфлікту та способів уникнення подібних ситуацій у майбутньому.
Протягом тижня проводилося опитування під назвою «Булінг та мобінг в освітньому середовищі коледжу», метою якого було визначення рівня обізнаності працівників щодо проблем цих явищ. Результати опитування стали надзвичайно цінними, оскільки вони допомогли краще зрозуміти ситуацію в коледжі та вжити необхідні заходи для її вдосконалення.
Проведені заходи виявились дуже важливими для формування обізнаності серед студентів та викладачів щодо проблеми булінгу, розвитку в студентів навички емпатії, конструктивного спілкування та вміння ефективно реагувати на прояви булінгу в освітньому середовищі. Це є важливим кроком у формуванні позитивного клімату в коледжі, де панує культура взаємоповаги та підтримки.