25 вересня 2024 року відбулась підсумкова онлайн-конференція з літньої педагогічної практики здобувачів освіти 241 та 222 груп спеціальності 012 Дошкільна освіта.
Літня педагогічна практика в оздоровчий період проходиться здобувачами фахової передвищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта на третьому курсі у шостому семестрі. Програма літньої педагогічної практика в оздоровчий період складена відповідно до освітньої програми підготовки фахових молодших бакалаврів спеціальності 012 Дошкільна освіта.
Неможливо переоцінити позитивний вплив літнього періоду на дитину будь-якого віку. Постійне перебування на свіжому повітрі, різноманітність форм, фарб і звуків у природі, різноманітність радісних переживань і нових почуттів, багата вітамінами та іншими необхідними організму речовинами їжа, відносна свобода поведінки – все це дає дитині значний фізичний і емоційний запас сил. Освітня робота влітку здійснюється в процесі спілкування з природою, через гру, художню і рухливу діяльність, посильну працю. Особливої турботи потребує і здоров’я дитини. Основне завдання літнього періоду – загальне оздоровлення дитячого організму.
Метою літньої педагогічної практики в оздоровчий період є формування у здобувачів освіти уявлення про особливості роботи закладу дошкільної освіти в літньо-оздоровчий період, самостійне оволодіння функціями діяльності вихователя, основними методичними підходами до роботи з дітьми дошкільного віку в літній оздоровчий період, формування індивідуального стилю в педагогічній діяльності.
У конференції взяли участь студенти спеціальності «Дошкільна освіта», керівники практики Чередниченко Наталія Миколаївна, Завалій Ніна Павлівна, викладач дошкільної педагогіки Таран Вікторія Олексіївна та завідувач навчально-виробничої практики Клименко Людмила Анатоліївна.
Досвідом проходження практики поділились Довга Ірина, Андоленко Дар’я, Ткачова Тетяна, Тягно Вікторія, Демеха Оксана.
Доповідачі відзначили, що цей вид практики є одним із важливих етапів у формуванні в студентів професійних компетентностей майбутнього педагога, показником того, наскільки глибоко й усвідомлено студенти засвоїли теоретичні основи дитячої психології і педагогіки, спеціальних методик, оволоділи практичними вміннями організації дитячого колективу.
Вони поділились досвідом роботи в закладах дошкільної освіти за різними освітніми програмами, наголосили на особливостях організації освітнього процесу в оздоровчий період, поділились особистими здобутками. Студенти відмітили, що під час практики зіткнулися з труднощами організації роботи з дітьми під час повітряних тривог, у сховищах та відсутності світла. Але ці труднощі допомогли набути навичок організації освітнього процесу з дітьми у складних умовах.
Керівники практики Чередниченко Н.М., Завалій Н.П. відзначили, що проведення літньої педагогічної практики дало змогу удосконалювати вміння студентів самостійно планувати й організовувати освітній процес у закладах дошкільної освіти, вивчити вікові та індивідуальні особливості дітей, організовувати різні види діяльності з однією дитиною, групою дітей, формувати уміння творчо застосовувати набуті теоретичні знання при проведенні роботи з дітьми відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Виступаючі дали практичні поради та настанови щодо організації діяльності з дітьми, які будуть корисні здобувачам освіти під час проходження переддипломної практики.
Підводячи підсумки, керівники практики відзначили найуспішніших студентів Довгу Ірину, Демеху Оксану, Мовчан Анастасію, Ткачову Тетяну, Тягно Вікторію, Маслакову Марину, які показали високий рівень професійної підготовки, володіння сучасними інноваційними технологіями, розвиненими творчими здібностями.
Отже, літня педагогічна практика здобувачів освіти 241, 222 груп спеціальності 012 «Дошкільна освіта» пройшла на належному рівні.
Людмила КЛИМЕНКО, завідувач навчально-виробничої практики