Одним із стратегічних завдань фахової передвищої освіти є досягнення якісно нового рівня мобільності та професійно-практичної підготовки фахівців. Першочерговими завданнями є формування готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності у відкритому, змінному освітньому просторі.
Проблема підвищення якості підготовки сучасного педагога з інноваційними принципами на фоні педагогічної практики до професійної діяльності є основною потребою нашого суспільства. Саме цій проблемі був присвячений онлайн-семінар «Про підготовку майбутніх фахівців у форматі сучасного освітнього простору: роль інноваційних технологій» методичного об’єднання завідувачів навчально-виробничої практики педагогічних закладів фахової передвищої освіти Центрального регіону, який відбувся 17 квітня 2024 року.
У роботі взяли участь завідувачі навчально-виробничої практики, керівники практики 9 педагогічних закладів фахової передвищої освіти Центрального регіону України.
З вітальним словом до учасників зібрання звернулася директор коледжу, голова ради директорів педагогічних ЗФПО Центрального регіону України Любов Борисівна Білокобильська, яка наголосила на значенні практичної підготовки здобувачів освіти у професійному становленні майбутніх педагогів і побажала плідної роботи.
Пріоритетні питання семінару розглядалися через змістовні доповіді колег: Клименко Людмили Анатоліївни (завідувача навчально-виробничої практики КЗ СОР "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка"), Антонюк Ніни Анатоліївни (завідувача навчально-виробничої практики Коростишівського педагогічного фахового коледжу імені І.Я. Франка Житомирської обласної ради), Саражинської Світлани Василівни (викладача Комунального закладу Київської обласної ради "Ржищівський гуманітарний фаховий коледж"), Заблоцької Тетяни Валентинівни (завідувача навчально-виробничої практики Бердичівський педагогічний фаховий коледж Житомирської обласної ради), Галашевської Вікторії Михайлівни (завідувача навчально-виробничої практики КЗ КОР "Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж"), Таран Вікторії Олексіївни (викладача, керівника практики КЗ СОР "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка"), Кудака Віталія Васильовича ( керівника фізичного виховання КЗ КОР "Богуславський гуманітарний фаховий коледж імені І.С.Нечуя-Левицького"), Судді Зої Олександрівни (завідувача навчально-виробничої практики Комунального закладу "Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка" Чернігівської обласної ради).
Учасники онлайн-семінару обмінялися досвідом щодо реалізації завдань якісної підготовки фахівців, організації методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив. Було наголошено, що інноваційною основою підготовки майбутніх педагогів у закладах фахової передвищої освіти є створення когнітивного й духовно-розвивального середовища. Особливе значення для забезпечення інноваційності такого середовища має врахування ціннісних орієнтацій та мотиваційної сфери здобувачів освіти, їхньої професійної позиції та спрямованості.
Учасники онлайн-семінару висловили слова вдячності організаторам семінару, зокрема координатору заходу - методисту коледжу, голові регіонального об’єнання методистів педагогічних закладів фахової передвищої освіти Центрального регіону України Валентині Миколаївні Кіріній-Радчук.
Людмила КЛИМЕНКО, завідувач навчально-виробничої практики КЗ СОР "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка"