Переддипломна практика студентів є заключною ланкою практичної підготовки. Під час цієї практики поглиблюються та закріплюються теоретичні знання з усіх дисциплін навчального плану, добирається фактичний матеріал для виконання курсової роботи, здобуваються практичні навички та уміння, необхідні для майбутньої професії соціального працівника, соціального педагога. Саме під час переддипломної практики студенти переконуються у міцності, досконалості, дієвості знань, вмінь та навичок.
20 березня 2024 року в Лебединському педагогічному фаховому коледжі імені А.С.Макаренка відбулася підсумкова онлайн-конференція студентів IV курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» на тему «Інноваційний потенціал практичної підготовки майбутніх фахівців у процесі проходження переддипломної педагогічної практики»
На конференції були присутні студенти 541 групи спеціальності «Соціальна робота», керівник практики Щуцька Оксана Михайлівна, завідувач навчально-виробничої практики Клименко Людмила Анатоліївна, завідувач відділення дошкільної освіти та соціальної роботи Чередніченко Наталія Миколаївна.
Неабияку можливість для творчості, для здобуття професійного досвіду надає переддипломна педагогічна практика, про яку так мріють студенти-випускники, адже саме вона стає творчою майстернею для молоді. Пріоритетним завданням цього виду практики є надання можливості молодим фахівцям адаптуватися до вимог соціальних установ, осередків та освітніх закладів.
Студенти проходили соціально-педагогічну практику в соціальних та освітніх закладах різного спрямування: центрі соціальних служб, центрі надання соціальних послуг, службі у справах дітей, педагогічному коледжі, ліцеї, ВПУ. Зміст практики передбачав роботу на місці соціальних працівників та соціальних педагогів.
Студенти-практиканти Попова Анастасія і Тарасенко Катерина підготували звіти та презентації про особливості власної діяльності під час проходження практики. У звітах значна увага була сконцентрована на особливостях реалізації соціально-педагогічних технологій з різними категоріями клієнтів. Здобувачі освіти обмінялися досвідом у формі презентації, обговорили причини труднощів та висловили пропозиції щодо покращення практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності.
Студенти відзначили, що під час переддипломної практики переконалися в необхідності удосконалення своїх педагогічних здібностей, розширення ерудиції, постійного підвищення методичного рівня.
Керівник практики Щуцька Оксана Михайлівна зазначила, що практиканти, успішно виконавши всі завдання виробничої педагогічної практики, підтвердили належний рівень теоретичних знань, значно підвищили рівень практичних компетентностей фахівця соціальної роботи, виявили ініціативність, відповідальність та креативність.
Учасники заходу підсумували результати практики, обговорили проблеми організації процесу залучення студентів до самостійної творчої діяльності в умовах, оптимально наближених до роботи за фахом, обмінялися враженнями.
Отже, виробнича педагогічна практика студентів 4 курсу спеціальності «Соціальна робота» пройшла на належному рівні.
Людмила КЛИМЕНКО, завідувач навчально-виробничої практики