Завершальним етапом практичної підготовки здобувачів освіти у коледжі є переддипломна педагогічна практика. Організація практичної підготовки студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» спрямовується на формування професійних компетенцій вчителя Нової української школи.
18 березня 2024 року відбулася підсумкова конференція з переддипломної педагогічної практики студентів 141 групи на тему «Інноваційний потенціал практичної підготовки майбутніх фахівців у процесі проходження переддипломної педагогічної практики».
В роботі онлайн-конференції взяли участь здобувачі освіти, керівники практики Сердюк Вікторія Павлівна, Криворука Вікторія Володимирівна, Степанкова Олена Леонідівна, завідувач навчально-виробничої практики Клименко Людмила Анатоліївна, завідувач відділення початкової та середньої освіти Бендюг Микола Володимирович.
В умовах сьогодення, коли на ринку праці потрібні фахівці найвищого ґатунку, перед студентами четвертих курсів стоїть важлива мета – здобути практичні навички та уміння, необхідні для майбутньої професії вчителя. Та ще й не просто здобути ці навички та вміння, а на практиці переконатись у їх міцності, досконалості, дієвості.
Неабияку можливість для творчості, для здобуття професійного досвіду, надає переддипломна педагогічна практика, про яку так мріють студенти-випускники, адже саме вона стає творчою майстернею для молоді. Завдання цього виду практики – адаптація молодих фахівців до вимог освітніх закладів. У процесі переддипломної педагогічної практики формуються важливі професійно-педагогічні компетентності: спостерігати, аналізувати досвід учителів школи; проявляти самостійність, творчість при підготовці до уроків і позакласних занять; самостійно готувати і проводити освітню роботу з молодшими школярами на основі використання інноваційних педагогічних технологій; визначати цілі, завдання уроку і заняття та відповідно до них обирати зміст, методи, форми, інноваційні технології організації навчання й виховання молодших школярів в НУШ; формувати інтерес до навчання, розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, уяву, пам’ять, здібності та нахили; вивчати і враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, проєктувати їх розвиток; налагоджувати правильні взаємовідносини з учнями, батьками, педагогічним колективом.
Переддипломна педагогічна практика є показником прагнення здобувачів освіти до самовираження, неординарності в підходах до освітнього процесу, умілого використання теоретичних знань у практичній діяльності.
Під час конференції студенти поділилися досвідом проходження практики: розповіли про виконання програми практики, успіхи, досягнення, набуті знання, уміння та навички; продемонстрували презентації своїх здобутків, відеоролики, світлини, зразки наочності та методичних матеріалів. Значна увага була сконцентрована на особливостях організації освітнього процесу в класах Нової української школи.
Загалом, студенти і керівники практики відзвітували про проходження практики студентами спеціальності «Початкова освіта», поділилися враженнями, обговорили недоліки та шляхи оптимізації такої практики у майбутньому.
Підсумкова конференція з переддипломної практики здобувачів освіти спеціальності 013 «Початкова освіта» засвідчила, що студенти 4-х курсів коледжу впевнено почуваються на першій сходинці їх педагогічного становлення.
Людмила КЛИМЕНКО, завідувач навчально-виробничої практики