28 листопада 2023 року на базі КЗ СОР "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка" відбулася творча зустріч (вебінар) з доктором педагогічних наук, професором Наталією Василівною ГАВРИШ за темою «МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ». До зустрічі, організованої для здобувачів освіти нашого закладу, долучилися педагогічні працівники коледжу, вихователі ЗДО Лебединської територіальної громади, а також колеги педагогічних ЗФПО Центрального регіону України.
Наталія Василівна, відомий фахівець у галузі розвитку мовлення дошкільників, поділилася власним досвідом, розкрила методи навчання розповіданню та прогресивні методики мовленнєвої роботи з дошкільниками.
Особливе зацікавлення викликала розповідь про використання сюжетних картин. Апелюючи до студентів, професор пояснила, які запитання доречно ставити дошкільникам для сприяння розвитку мовлення, як заохочувати дітей до творчого мислення та додавати свої ідеї до сюжету, пояснила, що додавання звукових ефектів створить сприятливу атмосферу та викличе зацікавлення у дошкільників.
Пані Наталія презентувала сучасні, ефективні технології розвитку мовлення та розкрила їх зміст. Майбутні фахівці ознайомилися з технологією розповідання за серією сюжетних картин, технологією складання розповіді на основі структурно-синтаксичної схеми (Л. Шадріна), технологією складання інтелектуальних карт та ін. Наталія Василівна зацікавила присутніх кубиками Rory's Story Cubes. Це гра, в якій використовуються кубики із зображеннями, що можуть слугувати стимулом для творення розповідей і можуть використовуватись під час організації ранкового кола, занять, ігрової діяльності.
Учасники мали можливість задавати запитання і отримати деталізовані відповіді та консультації. Це сприяло взаємодії та розумінню ключових аспектів теми.
Зустріч завершилася словами подяки від учасників та висловленням сподівання на подальшу співпрацю. Студенти наголосили на важливості поданих матеріалів та практичного впровадження отриманих знань.
Вікторія ТАРАН, викладач дошкільної педагогіки, окремих методик