На сучасному етапі розвитку практичної соціальної роботи все частіше відбувається застосування тренінгів та їх елементів. Проте, перш ніж навчати клієнтів долати життєві труднощі, соціальний працівник сам має продемонструвати результати навчання за освітньо-професійною програмою 231 «Соціальна робота». Адже, основними проблемами клієнтів соціальної сфери є проблеми спілкування, взаєморозуміння та взаємодії з іншими людьми.
23 листопада 2023 року ми мали змогу долучитися до відкритої лекції викладача соціально-педагогічних дисциплін Оксани Михайлівни Щуцької з дисципліни «Основи конфліктології та соціально-педагогічного тренінгу» для студентів 541 групи спеціальності 231 Соціальна робота, яка була присвячена темі «Основні тренінгові методи та форми роботи».
Викладач акцентувала увагу студентів на тому, що робота фахівців соціальної сфери – соціального педагога, соціального працівника – часто спрямована на навчання клієнтів навичкам, що дозволяють успішно справлятися з життєвими складнощами й, у першу чергу, комунікативним навичкам. Загалом заняття було проведено на високому методичному рівні та мало практичну спрямованість. На початку лекції викладач мотивувала студентів на роботу визначенням очікуваних результатів та вправою «Рецепт настрою». На етапі актуалізації опорних знань студентів було досить вдалим використання інтерактивний сервіс від Google Jamboard, де учасники кріпили нотатки з основними видами тренінгів та встановлювали відповідність між принципами проведення тренінгів та їх характеристиками. Стимулом до активізації роботи був розподіл завдань між усіма студентами. Під час викладення нового матеріалу Оксана Михайлівна стимулювала пізнавальний інтерес студентів до пошукової діяльності використанням QR кодів-посилань на добірки цікавих вправ для проведення теоретичного та практичного блоків тренінгу. Особливу цікавість у студентів викликала інформація викладача про те, що на допомогу у підборі вправ можна використовувати штучний інтелект, зокрема додаток ChatGPT. З метою перевірки, наскільки студенти опанували новий теоретичний матеріал, їм було запропоновано переглянути добірку фрагментів відео з використанням вправ і визначити, в якій частині тренінгу було б доречним їх використати.
У кінці заняття студенти разом з Оксаною Михайлівною здійснили аналіз визначених на початку очікуваних результатів і оцінили, чи справдилися вони чи ні. Слід відмітити, що Оксана Михайлівна продемонструвала якісно високий рівень професійного росту, володіння сучасними інформаційними технологіями та прагнення до постійного самовдосконалення.
Вікторія ПРУДНИК, гарант освітньо-професійної програми 231 Соціальна робота