Про його початок сповістила педагогічна рада Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка».
В непростих умовах воєнного стану у 2022/2023 н.р., коли заняття часто доводилося проводити в укритті, зв’язуватися зі студентами в онлайн-форматі, педагогічні працівники коледжу виявили стійкість, незламність, віру в перемогу, поєднану з волонтерською допомогою ЗСУ, що сприяло успішному завершенню навчального року, якісним результатам, продемонстрованим атестацією здобувачів освіти. Зразкова організація освітнього процесу в коледжі, згуртування колективу в умовах воєнного стану є безпосередньою заслугою директора Білокобильської Любові Борисівни, що було відзначено Грамотою Міністерства освіти і науки України.
Грамотою Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації були нагороджені Марченко Олена Володимирівна, Павленко Ірина Миколаївна – викладачі музичних дисциплін за високу результативність педагогічної діяльності, упровадження сучасних методів навчання і виховання студентської молоді, вагомий особистий внесок у підготовку педагогічних кадрів.
Грамоти КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка» отримали викладач предмету «Захист України» Забуга Олег Володимирович – за високу професійну компетентність викладача, творчість, ініціативність у створенні сучасного освітнього середовища; адміністратор Єдиної державної електронної бази з питань освіти Венгеровський Ярослав Сергійович – за цілеспрямованість, ініціативність, компетентність при виконанні службових обов’язків; наставник академічної групи Удод Наталія Миколаївна - за сприяння формуванню студентського колективу, виховних цінностей здобувачів освіти та активну громадянську позицію.
Педагогічний колектив також привітав викладача дошкільної педагогіки та окремих методик Таран Вікторію Олексіївну із занесенням на обласну Дошку Пошани «Педагогічна гордість Сумщини» - за високий рівень методичного забезпечення освітнього процесу, поширення передового досвіду серед освітян, вагомий особистий внесок у підготовку педагогічних кадрів.
Про результати роботи над ІІ етапом науково-методичної проблеми «Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості майбутнього педагога» та завдання педагогічного колективу по реалізації її ІІІ етапу «Оптимізація розвитку професійних компетентностей, інновацій та інтегративних процесів як об’єктивна обумовленість сучасної освіти» доповіла директор коледжу Любов Борисівна Білокобильська.
В обговоренні доповіді викладачі шкільної педагогіки Сердюк Вікторія Павлівна, музичних дисциплін Деменко Роман Олександрович звернули увагу на роль фахової педагогічної освіти у формуванні інноваційної компетентності студента в складних умовах воєнного стану, ділилися досвідом роботи з упровадження інформаційно-комунікаційних технології як ефективного інструменту реалізації інноваційних ідей у викладанні навчальної дисципліни. Культорганізатор Марченко Олена Володимирівна проаналізувала роль педагогіки партнерства при формуванні комунікативної культури студента коледжу.
Педагогічна рада ухвалила:
Рішення педагогічної ради
Сучасна соціально-економічна ситуація, що склалася в нашій країні в умовах воєнного стану, потребує сутнісних змін у всіх сферах суспільного життя, в тому числі й в освіті. Нагальні вимоги до сучасних освітніх установ були сформульовані в Законі України «Про освіту» та конкретизовані в національній доктрині освіти, де виділено одне з головних завдань – стимулювання та розвиток інноваційних та інтеграційних процесів на основі компетентнісного підходу. Інновації в освіті пов’язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією знань і форм соціального буття. Відтак, характерною ознакою сучасної педагогіки постає інноваційність – здатність до оновлення, відкритість новому.
Сутнісною ознакою інновації є її здатність впливати на загальний рівень професійної діяльності педагога, розширювати інноваційне поле освітнього середовища у коледжі, регіоні. Як системне утворення інновація характеризується інтегральними якостями: інноваційний процес, інноваційна діяльність, інноваційний потенціал, інноваційне середовище. Побудова сучасного освітнього середовища у коледжі повинна здійснюватися на основі педагогіки партнерства, в основі якої - спілкування, взаємодія та співпраця між викладачем та здобувачем освіти. Усі учасники освітнього процесу, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу і відповідають за результат, що було завданням педагогічного колективу у 2022/2023 н.р.
У 2023/2024 н.р. метою діяльності педагогічного колективу коледжу повинно стати усвідомлення сутності оптимізації освітнього процесу як використання таких методів навчання, які забезпечують глибоке та міцне засвоєння матеріалу в мінімальний час зі стимуляцією професійного розвитку здобувачів фахової передвищої освіти: диференціація, інтенсифікація, індивідуалізація навчання, використання дослідницьких методів, формування професійних компетенцій майбутніх фахівців, партнерська взаємодія викладач – студент, адаптація змішаного навчання в коледжі до умов воєнного стану, тобто використання освітніх інновацій.
Під інноваціями у навчанні розуміються нові методики викладання, нові способи організації занять, нововведення в організації змісту освіти (інтеграційні (міжпредметні) програми), методи оцінювання освітнього результату. До найбільш відомих інновацій у цій сфері належать: організація занять (без руйнування класно-урочної; створення методики колективних навчальних занять із створенням ситуації взаємонавчання; ігрові методики (вікторини, диспути). Організація занять (з традиційної класно-урочної системи): метод проєктів, створення схем мережевої взаємодії; індивідуальні освітні траєкторії; т’юторство. Під інноваціями у вихованні розуміються системи або довгострокові ініціативи, засновані на використанні нових виховних засобів, що сприяють соціалізації дітей та підлітків і дозволяють нівелювати асоціальні явища в підлітковому середовищі. Під інноваціями в управлінні слід розуміти нововведення, спрямовані на залучення представників суспільства до управління освітніми установами, а також оригінальні схеми організації управлінської та господарської діяльності
Заслухавши та обговоривши доповідь директора Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка» Білокобильської Любові Борисівни про результати роботи над ІІ етапом науково-методичної проблеми «Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості майбутнього педагога» та завдання педагогічного колективу по реалізації її ІІІ етапу «Оптимізація розвитку професійних компетентностей, інновацій та інтегративних процесів як об’єктивна обумовленість сучасної освіти» педагогічна рада ухвалила:
1 Продовжити вивчення та реалізацію методичної проблеми коледжу «Формування новітнього освітнього середовища на основі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства й принципу студентоцентризму в умовах забезпечення якості фахової передвищої освіти (2021 – 2026 р.р.), її ІІІ етапу «Оптимізація розвитку професійних компетентностей, інновацій та інтегративних процесів як об’єктивна обумовленість сучасної освіти» (2023/2024 н.р.)
2 Роботу педагогічного колективу у 2023/2024 н.р. зосередити на проблемах професійної підготовки майбутнього педагога за умов різних форм навчання: змішаного, дистанційного та очного, використання новітніх методичних прийомів в освітньому процесі як гейміфікація, створення віртуалізованого соціального середовища, STEM-середовища та тренінгу як інноваційної форми освітнього процесу.
Шляхи реалізації освітніх інновацій у коледжі окреслити на засіданні педагогічної ради.
Лютий, 2024 р., заступник директора з навчальної роботи
3 Дослідити значення формування професійно-ціннісних орієнтацій здобувачів освіти коледжу в умовах воєнного стану.
Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Листопад, 2023 р., заступник директора з виховної роботи
4 Дослідити проблему формування готовності майбутніх фахівців до інноваційної діяльності, узагальнити досвід провадження сучасних освітніх технологій практичної діяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану, сприяти формуванню та розвитку творчого потенціалу майбутнього педагога, дослідити використання інноваційних технології професійної підготовки майбутніх педагогів до інтегрованого навчання
Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Квітень 2024 р., завідувач навчально-виробничої практики
5 Провести місячник моніторингу професійної компетентності викладачів, що атестуються, в контексті реалізації методичної проблеми коледжу, дотримання Кодексу академічної доброчесності.
Січень – лютий 2024 р., завідувач
навчально-методичного кабінету
6 Провести науково-практичну конференцію педагогічних працівників коледжу з проблеми «Інновації в освіті: компетентнісний підхід».
Січень, 2024 р., Стеценко Н.В.
7 Надавати методичне сприяння проведенню VІІІ загальноколеджної студентської науково-практичної конференції «Професійно зростаємо, набуваємо інноваційної компетентності».
Березень, 2024 р.,
Голови випускових циклових комісій, Стеценко Н.В.
8 Продовжити роботу постійно діючого семінару керівників педагогічної практики, визначити його тему в 2023/2024 н.р. «Інноваційні технології в форматі сучасного освітнього простору: готуємо компетентного фахівця».
Листопад 2023 р.,
Завідувач навчально-виробничої практики
9 На засіданні циклових комісій розглянути та проаналізувати звіти голів Екзаменаційних комісій з атестації здобувачів освіти та виробити стратегію підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців в контексті методичної проблеми коледжу.
Вересень-жовтень 2023 р., Голови циклових комісій
10 Продовжити роботу по розширенню спектру міжнародного партнерства, популяризувати педагогічний досвід викладачів на всеукраїнському та міжнародному рівнях.
Упродовж навчального року,
Кіріна-Радчук В.М.
11 Розвивати освітнє партнерство із стейкхолдерами та роботодавцями, активізувати роботу по здійсненню зворотного зв’язку з ними. Про результативність роботи заслухати на засідання педагогічної ради.
Червень, 2024 р.
Голови випускових циклових комісій,
Гаранти ОПП
12 Продовжити здійснення ефективного використання цифрових технологій в освітньому процесі, підтримувати і освоювати нові напрями диджиталізації: СМАРТ-підручники, відео лекторії, фахові мобільні додатки, репозиторій повнотекстових матеріалів.
Упродовж навчального року,
Викладачі
13 Визнати такими, що втратили чинність, Положення про організацію освітнього процесу (рішення педради від 09.06.2021 р., протокол № 10 ) та Положення про проведення навчально-виробничої практики студентів у КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка» (рішення педради від 02.03.2021 р., протокол № 8).
Про роботу приймальної комісії щодо проведення набору у 2022 році доповіла її відповідальний секретар Криворука В.В.
З планом роботи коледжу, графіком освітнього процесу, навчальними планами на 2023/2024 н.р. познайомила заступник директора з навчальної роботи Карпенко О.М. Ці документи були ухвалені педагогічною радою.
Педагогічна рада також прийняла відповідні рішення з питань:
- Про призначення голів циклових комісій на 2023/2024 н.р.
- Про схвалення Стратегії розвитку КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка»
- Про схвалення Критеріїв оцінювання роботи педагогічних працівників КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка»
- Про визнання сертифікатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Через оголошення повітряної тривого частина засідання педагогічної ради пройшла в укритті, але, незважаючи на обставини воєнного часу, педагогічна рада відбулася організовано і накреслені підчас її роботи перспективи розвитку коледжу будуть реалізовані у 2023/2024 н.р.