Для професійної підготовки майбутніх педагогічних працівників, фахівців із соціальної роботи особливою важливістю вирізняється педагогіка партнерства, оскільки цей напрям педагогіки охоплює сукупність знань про проблеми організації педагогічної взаємодії вчителя з учасниками освітнього процесу. Майбутні фахівці мають оволодіти професійною компетентністю реалізовувати свою діяльність на засадах партнерської співпраці і взаємодії, виявити розуміння того, що педагогіка партнерства – якісно новий рівень взаємовідносин між учасниками освітнього процесу.
Цьому сприяла організована випусковими цикловими комісіями шкільної та дошкільної педагогіки, психології, соціально-педагогічних дисциплін та окремих методик і музики, співів, музичного інструменту та спеціальних музичних дисциплін з методиками навчання за участі навчально-методичного кабінету VІІ студентська науково-практична конференція «Педагогіка партнерства в авангарді суспільних змін».
Упродовж двох років через обставини непереборної сили студентські конференції в коледжі не проводились, і ось зараз, незважаючи на обмеження, накладені воєнним станом, свято входження здобувачів фахової передвищої освіти в царину науки відбулося.
Участь у конференції взяли студенти 3 – 4 курсів усіх спеціальностей. Працювало дві секції: секція №1 для студентів спеціальностей Початкова освіта, Середня освіта (Фізична культура), модераторами виступили викладач шкільної педагогіки та психології Сердюк Вікторія Павлівна та студентка 441 групи Гуленко Лілія; секція № 2 для студентів спеціальностей Дошкільна освіта, Середня освіта (Музичне мистецтво), Соціальна робота, модератори викладачі музичних дисциплін кандидат педагогічних наук Рожко Ірина Валеріївна та Кан Галина Іванівна у співпраці зі студентками 341 групи Дробною Надією, Молошною Вікторією. Це був формат творчої майстерні, який продемонстрував ефективну педагогічну партнерську взаємодію викладача та студента як вектор гуманного і творчого підходу учасників освітнього процесу до розкриття теми конференції.
Учасники конференції (секція № 1) в ході співпраці в творчих групах, виконання різноманітних завдань розширили та узагальнили знання про педагогіку партнерства, її принципи, з’ясували, що слід робити, щоб партнерство педагога-учнів-батьків було ефективним, і їхнім спільним продуктом стала ментальна карта на тему «Педагогіка партнерства».
Атмосфера справжньої співдружності талантів, демонстрування лідерських якостей, уміння працювати в команді, креативного підходу до складної теми (комікс «Все набуває барв із музикою») панувала серед учасників конференції із секції № 2.
Викликали інтерес слухачів дослідження студентів із проблем «Партнерська взаємодія сім'ї і ЗДО в контексті логіко-математичного розвитку» (Удовиченко Марія, науковий керівник Турченко А.М., спеціальність Дошкільна освіта ), «Медіація як техніка вирішення конфліктів в учнівському середовищі» (Безбабана Ольга, науковий керівник Щуцька О.М., спеціальність Соціальна робота).
Конференція довела, що сучасний учитель має професійно зростати в інноваційному освітньому середовищі. Майбутнього вчителя формує освітнє середовище коледжу, професійне оточення. Партнерство безперечно слугує виконанню певної соціокультурної місії – підвищення якості педагогічної освіти, створення інноваційного діалогічного освітнього середовища для професійного й особистісного зростання майбутніх педагогів на засадах наставництва, педагогіки дії і взаємодії, утвердження традицій академічної культури.
Надія СТЕЦЕНКО,
завідувач навчально-методичного кабінету