Причина успіху у всіх сферах життя –
це правильно вибудовані відносини
(Східна мудрість)
06 квітня 2023 року на базі Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка» відбувся регіональний онлайн-семінар «Педагогіка партнерства як засіб екологічного виховання», до участі у якому були запрошені голови та викладачі циклових комісій природничих дисциплін педагогічних ЗФПО Центрального регіону України.
Роботу семінару розпочала голова методичного об´єднання методистів Валентина Кіріна-Радчук, яка наголосила, що в сучасному закладі освіти еколого-розвивальне середовище розглядається з позиції комунікативно-орієнтованої моделі, провідною формою якої є співробітництво, що отримало назву педагогіки партнерства. Партнерство у цьому аспекті означає створення неподільного виховного середовища, коли педагоги, батьки та громадськість усвідомлюють всю відповідальність за екологічне виховання та навчання дітей.
Модератором конференції виступив Сергій Приходько, голова методичного об’єднання голів циклових комісій природничих дисциплін.
Під час семінару учасники розкрили суть, принципи, основні ідеї педагогіки партнерства; доводили важливість дотримання педагогічних умов педагогіки партнерства в екологічному вихованні дітей молодшого шкільного віку, обґрунтували доцільність проведення практичних заходів та навчально-польової практики в процесі формування екологічної культури та свідомості.
Доповідачі поділилися досвідом організації практичної роботи з організації заходів еколого-натуралістичного спрямування:
- Гурняк Ірина Анатоліївна КЗ СОР "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка Викладач-методист, к.п.н. Педагогіка партнерства як засіб екологічного виховання
- Груленко Валентина Іванівна Комунальний заклад Київської обласної ради "Ржищівський гуманітарний фаховий коледж" Викладач-методист Педагогіка партнерства як засіб екологічного виховання
- Глухенька Людмила Миколаївна Фаховий коледж "Універсум" Київського університету імені Бориса Грінченка голова ЦК природничих дисциплін вища категорія, викладач- методист Педагогічні умови реалізації принципів педагогіки партнерства в екологічному вихованні дітей молодшого шкільного віку
- Кочина Наталія Миколаївна Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я. Франка Житомирської обл. Вища категорія, викладач - методист Формування екологічного мислення і корисних звичок у дітей молодшого шкільного віку
засобами педагогіки партнерства
- Степанов Степан Олексійович КЗ КОР "Богуславський гуманітарний фаховий коледж ім. І. С. Нечуя-Левицького" Вища кваліфікаційна категорія, викладач-методист
Формування екологічної культури дітей молодшого шкільного віку засобами педагогіки партнерства (Практично орієнтовані напрямки формування екологічної культури молодших школярів засобами педагогіки партнерства.)
- Тимченко Олена Вікторівна КЗ КОР "Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж" Викладач природничих дисциплін Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач- методист Роль навчально-польової практики у формуванні екологічної компетентності майбутніх учителів початкової школи
- Світлана Григорівна Прокопенко «Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка» Формування безперервної системи екологічної освіти та культури в рамках Концепції НУШ
- Чернецька Валентина Олександрівна Бердичівський педагогічний фаховий коледж Формування екологічної свідомості студентів Бердичівського педагогічного фахового коледжу
У підсумку учасники семінару зійшлися на думці, що ми повинні формувати людину, яка спрямовує увагу та пізнавальну активність на саму себе, пізнання свого місця і ролі у світі, усвідомлення того, що ми є частиною Природи.
Сергій Приходько, голова регіонального методичного об՛єднання голів циклових комісій природничих дисциплін