Оволодіння здобувачами освіти необхідними виконавськими компетентностями для майбутньої практичної діяльності сприяє підняттю їх авторитета і як музикантів, і як пропагандистів кращих здобутків в галузі світового та вітчизняного музичного мистецтва. Слушною в цьому контексті є думка про те, що оволодіння фаховою інструментальною підготовкою можливо тільки через вправи, основною яких є етюд. Етюд – у перекладі з французької мови, означає «вивчення», отже, в основі твору лежить часте повторення того чи іншого важкого для виконання прийому задля удосконалення техніки гри на інструменті.
4 квітня 2023 року у рамках декади циклової комісії викладачів музики, співів, музичного інструменту та спеціальних музичних дисциплін з методиками навчання були представлені цікаві виступи студентів I - IV курсів з програмовими етюдами композиторів XVIII – XX століття.
Розпочав концертну програму студент 321 групи, Ляшко Станіслав (клас викладача Кан Г. І.) джазовим етюдом Мілана Дворжака «Рожева хмаринка». У творі поєднуються легкість ритміки та темпу з характерною енергійністю виконавства у джазовій манері.
Захопливим був виступ студентки 311 групи, Князєвої Сніжани (клас викладача Калюжної Л.Б.), яка виконала яскравий етюд представника паризької фортепіанної школи, автора популярних етюдів для початківців – Генрі Бертіні.
З етюдами німецького композитора Германа Беренса слухачів познайомили студенти Червяк Олександр (311 гр.) (клас викладача Андрушкової Л.О.) та Баженов Максим (311 гр.) (клас викладача Мірошніченка О.М.).
Одним з легендарних методистів, відомих великою кількістю етюдів для фортепіано, є австрійський піаніст та композитор чеського походження Карл Черні, твори якого виконали Дружиніна Дар’я (331 гр.) (клас викладача Павленко І.М.) та Сітарська Марія (311 гр.) (клас викладача Сітарської І.В.).
Мірошніченко Софія (321 гр.), студентка класу викладача Садовничої В.В., продемонструвала слухачам етюд талановитого німецького композитора та органіста початку XX століття, Корнеліуса Гурлітта.
Етюди Йогана Фрідріха Фон Бурґмюллера приваблюють виконавців своєю мелодичністю, вишуканістю та витонченістю зображення музичних характерів. Це не просто твори для удосконалення техніки гри на інструменті, а й завершені жанрові мініатюри, які виконали студентки Целюх Аліна (331 гр.) (клас викладача Марченко О.В.) та Дорошенко Юлія (331 гр.) (клас викладача Сітарської І.В.).
Зацікавив слухачів етюд «Зефір» польського композитора Фелікса Рибицького у виконанні Горбань Марини (321 гр.) (клас викладача Гури В.В.), яка змогла передати образ легкого та теплого вітру, що панував у східній частині Середземного моря.
Окрім технічної майстерності інструментальної гри, важливим є і злагоджене виконання музичних творів в ансамблі. З оригінальною обробкою Т. Афанасенко пісні КАЛУШ «Стефанія» присутніх познайомив інструментальний ансамбль студентів у складі Молошної Вікторії (341 гр.) та Ляшка Станіслава (321 гр.) (клас викладача Кан Г. І.).
Яскравим виступом став інструментальний дует викладача Романенка М.І. та його студентки Дробної Надії (341 гр), які виконали вальс-мюзет італійського композитора Паоло Піццігоні «Світло і тіні».
Етюд – універсальна жанрова «модель», звернена до ідеї вдосконалення майстерності, техніки в їх високому розумінні і тому поєднує різні сфери художньої та інтелектуальної діяльності здобувачів освіти спеціальності Середня освіта (Музичне мистецтво). Тож побажаємо виконавцям подальших творчих успіхів, реалізації власних творчих проєктів та світлого майбутнього у мирній, процвітаючий УКРАЇНІ!!!
Ірина СІТАРСЬКА, голова творчої групи викладачів основного музичного інструменту (фортепіано)