Організація практичної підготовки студентів спеціальності «Початкова освіта» спрямовується на формування професійних компетенцій вчителя Нової української школи. Одні види педагогічної практики доповнюють інші. Безперервна переддипломна практика є завершальним етапом.
Двадцять сьомого березня відбулась підсумкова конференція з переддипломної педагогічної практики студентів 141 груп спеціальності 013 «Початкова освіта». Конференція проходила у змішаному форматі.
В онлайн-конференції взяли участь здобувачі освіти та керівники практики, наставники груп Михайленко Наталія Вікторівна, Криворука Вікторія Володимирівна, Степанкова Олена Леонідівна, Бідна Людмила Вікторівна та завідувач навчально-виробничої практики Клименко Людмила Анатоліївна.
Треба відзначити, що географія проходження практики студентів була досить різноманітна: м. Лебедин, Сумський район, Роменський район, Охтирський район, Бориспільський район Київської області, Гадяцький, Полтавський, Миргородський райони Полтавської області.
В умовах сьогодення, коли на ринку праці потрібні фахівці найвищого ґатунку, перед студентами четвертих курсів стоїть важлива мета – здобути практичні навички та уміння, необхідні для майбутньої професії вчителя. Та ще й не просто здобути ці навички та вміння, а на практиці переконатись у їх міцності, досконалості, дієвості.
Неабияку можливість для творчості, для здобуття професійного досвіду, надає переддипломна педагогічна практика, про яку так мріють студенти-випускники, адже саме вона стає творчою майстернею для молоді. Завданнями цього виду практики є надати можливість адаптуватись молодим фахівцям до вимог освітніх закладів. У процесі переддипломної педагогічної практики формуються важливі професійно-педагогічні компетентності: спостерігати, аналізувати досвід учителів школи; проявляти самостійність, творчість при підготовці до уроків і позакласних занять; самостійно готувати і проводити освітню роботу з молодшими школярами на основі використання інноваційних педагогічних технологій; визначати цілі, завдання уроку і заняття та відповідно до них обирати зміст, методи, форми, інноваційні технології організації навчання й виховання молодших школярів в НУШ; формувати інтерес до навчання, розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, уяву, пам’ять, здібності та нахили; вивчати і враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, проєктувати їх розвиток; налагоджувати правильні взаємовідносини з учнями, батьками, педагогічним колективом.
Переддипломна педагогічна практика забезпечила умови для реалізації власної концепції професійного зростання випускників. Це є показником прагнення їх до самовираження, неординарності в підходах до освітнього процесу, умілого використання теоретичних знань у практичній діяльності.
Під час конференції студенти поділились досвідом проходження практики, розповіли про виконання програми практики, успіхи, досягнення, здобуті знання, вміння та навички, продемонстрували презентації своїх здобутків, відеоролики, світлини, зразки наочності та методичних матеріалів. Значна увага була сконцентрована на особливостях організації освітнього процесу в класах Нової української школи.
Загалом, студенти і викладачі відзвітували про проходження практики, поділилися враженнями, обговорили недоліки та шляхи оптимізації такої практики у майбутньому.
Підсумкова конференція з переддипломної практики студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» засвідчила, що студенти 4-х курсів коледжу впевнено почуваються на першій сходинці їх педагогічного становлення.
Завідувач навчально-виробничої практики Людмила КЛИМЕНКО