23 березня 2023 року на базі Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка» відбувся регіональний онлайн-семінар «Педагогіка партнерства в освітньому просторі фахового педагогічного коледжу», до участі у якому були запрошені голови та викладачі циклових комісій психолого-педагогічних дисциплін педагогічних ЗФПО Центрального регіону України.
У роботі семінару взяли участь голови циклових комісій психолого-педагогічних дисциплін педагогічних ЗФПО Центрального регіону України. Роботу семінару розпочала голова методичного об´єднання методистів Валентина Кіріна-Радчук, яка наголосила, що на часі перебудова освітнього процесу, що має змінити роль здобувачів освіти у ньому, перетворивши їх на суб’єктів власного навчання. Одним із засобів такого перетворення і є педагогіка партнерства.
З вітальним словом до учасників семінару звернулася і директор коледжу Любов Білокобильська, зазначивши, що наша сила – у нашому єднанні, прагненні удосконалювати систему освіти задля майбутнього України.
Модератором семінару виступила Наталія Михайленко, голова циклової комісії шкільної та дошкільної педагогіки, психології, соціально-педагогічних дисциплін та окремих методик.
Під час семінару учасники актуалізували інформацію про педагогіку партнерства: її суть, принципи, основні ідеї; обговорили доцільність організації освітнього процесу коледжу на засадах педагогіки партнерства та створенні в педагогічному колективі найсприятливіших умов для розвитку й самореалізації викладачів відповідно до їхньої життєвої стратегії; акцентували увагу на важливості формування готовності майбутніх учителів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на основі педагогіки партнерства.
Гостем семінару була Любов Прядко, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту, завідувач лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка звернула увагу слухачів на те, що одним із важливих напрямів організації партнерства фахівців має стати освітнє середовище, яке максимально сприятиме різнобічному розвитку всіх учнів, у тому числі й учнів з особливими освітніми потребами.
Спікери семінару розкрили теоретичний і практичний аспекти педагогіки партнерства:
- Василенко Любов Миколаївна (Комунальний заклад Київської обласної ради "Богуславський гуманітарний фаховий коледж імені Івана Семеновича Нечуя-Левицького") - «Готовність майбутніх вчителів до партнерської взаємодії в початковій школі»;
- Жерепа Ольга Петрівна ( Комунальний навчальний заклад фахової передвищої освіти "Корсунь-Шевченківський педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради") - «Краще разом. На шляху до педагогіки партнерства»
- Соловей Галина Сергіївна ( Комунальний заклад Сумської обласної ради "Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С. Макаренка) -"Реалізація принципів педагогіки партнерства в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа»;
- Сидоренко Юлія Вікторівна (Комунальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж») - «Подолання антиінноваційних бар'єрів у педагогічній діяльності як основа реалізації педагогіки партнерства»;
- Кочерга Ольга Миколаївна (Комунальний заклад "Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка" Чернігівської обласної ради») - «Підготовка асистента вчителя з інклюзивного навчання в аспекті ідей гуманної педагогіки»;
- Вознюк Ірина Володимирівна (Бердичівський педагогічний фаховий коледж Житомирської обласної ради) - «Педагогіка партнерства як умова реалізації колективних педагогічних проєктів» ;
- Левченко Світлана Віталіївна ( Коростишівський педагогічний фаховий коледж імені І.Я.Франка Житомирської обласної ради) - «Педагогіка партнерства: апгрейд інструментарію сучасного учителя початкових класів»;
- Сопова Дана Олегівна (Фаховий коледж "Універсум" Київського університету імені Бориса Грінченка) - «Академічна доброчесність та педагогіка партнерства: європейський досвід».
У процесі жвавої дискусії викладачі-практики висловили своє бачення та окреслили орієнтири реалізації ідей педагогіки партнерства в процесі організації освітньо-професійного середовища ЗФПО.
На завершення семінару модератором було підкреслено важливість та функціональність проведення такого заходу та висловлено позицію про те, що матеріали роботи семінару стануть у нагоді фахівцям-практикам та сприятимуть побудові освітньо-професійного середовища ЗФПО на основі суб’єкт-суб’єктного підходу, який забезпечує ефективну взаємодію учасників освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства; сприятимуть розвитку потенціалу викладачів педагогічних коледжів, їхньої здатності до самоосвіти й самовдосконалення.
Наталія Михайленко, голова регіонального методичного об՛єднання психолого-педагогічних дисциплін