Студенти 241 групи, спеціальності 012 Дошкільна освіта проходили переддипломну педагогічну та логопедичну практики, результати яких були узагальнені на підсумковій конференції. Модератором підсумкової конференції була завідувач навчально-виробничою практикою Л. А. Клименко.
Переддипломна практика - важливий етап підготовки до майбутньої професійної діяльності. І головна мета її полягає в тому, щоб студенти отримали практичний досвід роботи з дітьми дошкільного віку та поглибили свої знання про вікові особливості розвитку та виховання дітей , ознайомились з нормативно-правовою базою, роботою з батьками, шляхами упровадження інноваційних технологій.
Студенти удосконалили вміння працювати з програмою, самостійно укладати перспективний та календарний план. Більше уваги приділяли ігровій діяльності, планували творчі ігри. Під час підсумкової конференції здобувачі освіти поділилися враженнями, визначили труднощі при організації ігрової діяльності, зазначили улюблені ігри дошкільників та пояснили місце позапланових ігор в організації життєдіяльності дітей.
У своїх виступах студенти наголосили, що велика увага приділяється інтегрованим та комплексним заняттям. Керівник практики Вікторія Таран підкреслила, що використання таких видів занять дозволяє досягти різнобічного розгляду об’єкта, показати взаємозв’язок явищ, інтенсивно розвивати у дитини розумові операції аналізу, порівняння, узагальнення тощо. Особливо це важливо для розвитку світоглядних, людинознавчих, екологічних, комунікативних умінь, понять.
Вікторія Олексіївна наголосила на доцільності проведення занять у нетрадиційних формах (заняття-квест, заняття-казка) з використанням інтерактивних методів.
Матеріали оцінювалися відповідно до критеріїв, враховувалися терміни подачі, охайність, змістовність, використання інновацій у роботі, правильність, логічність укладання звіту, наявність додаткових матеріалів (буклетів, пам’яток, інформаційних листів для роботи з батьками), розробки розваг, свят, екскурсій. Матеріали, які відповідають даним критеріям, надали А. Зубенко, М. Голубцова, А. Чередніченко, Є. Кривомаз, С. Гутаріна, А. Осіпова, Ю.Сіденко, М. Режинкова, Н. Сядриста. Вітаємо студентів з успішним проходженням практики!!
Переддипломна логопедична практика спрямована на закріплення уміння планувати корекційну роботу, самостійно готувати корекційні індивідуальні заняття на постановку, автоматизацію, диференціацію звуків. Усі практиканти мають достатню теоретичну підготовку з основ логопедії, володіють методикою проведення логопедичних занять, уміють підбирати і використовувати доцільні методи і прийоми роботи, враховують вікові особливості дітей, здійснюють диференційований підхід.
Керівник практики Алла Фененко, аналізуючи подані матеріали, відмітила доречність використаних нетрадиційних методів роботи, логопедичних мультфільмів, навчальних відеороликів, які дають змогу підтримувати активність і підвищувати результативність логопедичної роботи. При оцінці враховувались відеозаписи занять, виготовлення наочності, наявність змістовних, цікавих, методично правильно організованих занять та власні сайти, де зібрано цікавий матеріал необхідний для майбутньої професії.
Алла Володимирівна назвала зразковими матеріали А. Зубенко, Ю. Сіденко, Н. Сядристої, К. Кобзаренко, М. Голубцової.
Студенти 241 групи оволоділи уміннями працювати з дітьми-логопатами.