Вже стало доброю традицією, що календарний рік у коледжі починається з науково-практичної конференції, яка задає тон у вирішенні методичної проблеми коледжу, дозволяє підвести деякі підсумки та визначити орієнтири. Цьогоріч конференція відбулася 5-6 січня, і її програма була зосереджена на проблемах упровадження в освітній процес педагогіки партнерства, а форма проведення була обрана особлива. Вперше в історії коледжу конференція проходила в умовах воєнного стану, але жодній повітряній тривозі не стати на заваді викладачам коледжу в організації сприятливої атмосфери співпраці, активного спілкування, пізнання нового, цікавого, креативного.
Пленарна частина конференції відбулася в онлайн-форматі: методистом коледжу Кіріною-Радчук В.М. була організована творча зустріч з цікавою особистістю, провідним педагогом Ризької середньої школи «Анниньмуйжа» (Латвія), керівником Латвійського центру гуманної педагогіки Ірміне Погребнякою. Із школою «Анниньмуйжа» в коледжі укладено меморандум про співпрацю, тому така зустріч була і природною, і потрібною для нашого входження в міжнародний освітній простір.
З виступу пані Ірміне «Співробітництво – найважливіша складова навчання і виховання в сучасній школі» викладачі зрозуміли, що у латвійській та українській педагогічних системах багато спільного, педагогіка партнерства нами розглядається як ціннісна взаємодія суб'єктів освітнього процесу (здобувачів освіти, вчителів, батьків, громадськості), заснована на ефективній комунікації, горизонтальній моделі співпраці, взаємоповазі, взаєморозумінні, добровільності відповідальності за результат і передбачає активне включення всіх учасників, об'єднаних спільними цілями.
В умовах роботи в коледжі педагоги мають враховувати те, що наші випускники, вирощені в педагогіці партнерства, працюватимуть у школі майбутнього, і зустріч продемонструвала, що ми в руслі європейських освітніх тенденцій і є частиною Європи. Україна – країна відкритих, діяльних, креативних людей, схильних до єдності, комунікації, взаємодопомоги, тобто, до партнерства, що і продемонстрував могутній волонтерський рух з початку великої війни.
Виступ пані Ірміне справив враження на педагогів коледжу, і тому творчі зустрічі будуть мати продовження.
Наступний день роботи конференції відбувся офлайн, у форматі нетво́ркінгу – діяльності, спрямованої на обмін інформацією між людьми, об'єднаними спільними професійними чи особистими інтересами. Мета нетворкінгу полягає в тому, щоб за допомогою кола однодумців максимально швидко і ефективно вирішувати складні життєві та професійні проблеми.
Викладачі працювали у чотирьох професійних об’єднаннях, де вирішувались різні аспекти упровадження педагогіки партнерства, доведення доцільності цього напряму педагогіки в умовах дистанційного та змішаного навчання, формування ефективної взаємодії учасників освітнього процесу. Викладачі природничо-математичних дисциплін та фізичного виховання (модератори Доля Л.М., Прудник С.В.) концентрувались на питаннях безпечного освітнього середовища, компетентнісного підходу, педагогічного спілкування.
У викладачів музичних дисциплін (модератори Марченко О.В., Ісламова А.А.) в центрі уваги були проблеми підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до навчального співробітництва з учнями.
Викладачі шкільної, дошкільної педагогіки, психології, окремих методик та соціальної педагогіки (модератор Михайленко Н.В.) зосередились на передумовах ефективної організації педагогіки партнерства.
Для викладачів професійного об’єднання викладачів філологічно-гуманітарних, соціально-економічних дисциплін та іноземних мов (модератор Кіріна-Радчук В.М.) актуальними були питання виховання активного громадянина в системі педагогіки партнерства, вплив поглядів Григорія Сковороди на становлення педагогіки партнерства.
За матеріалами конференції планується видання збірника праць.
Надія СТЕЦЕНКО,
завідувач навчально-методичного кабінету