Практика студентів — невід'ємна складова процесу підготовки спеціалістів у коледжі. Її мета — оволодіння сучасними методами, формами організації майбутньої професійної діяльності, формування у здобувачів освіти професійних умінь й навичок задля прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в сучасному освітньому середовищі, виховання потреби систематично поновлювати свої знання і творчо їх застосовувати в практичній діяльності.
Саме проблемам практичної підготовки студентів коледжу присвячується робота постійно діючого семінару керівників практики коледжу.
26 жовтня відбулося чергове засідання семінару на тему «Педагогічна практика, заснована на педагогіці партнерства, як засіб формування професійної майстерності майбутнього вчителя».
Участь у семінарі, під керівництвом завідувача навчально-виробничої практики Людмили Клименко, взяли керівники практики, викладачі, працівники методичного кабінету та представники адміністрації коледжу.
Клименко Людмила акцентувала увагу присутніх на педагогіці партнерства як сучасному методологічному підході до здійснення практичної підготовки здобувачів освіти у закладах фахової передвищої освіти. Зокрема, наголосила на тому, що саме такий підхід повинен бути покладений в основу взаємодії, взаємовідносин викладача, керівника практики та здобувача освіти у професійній підготовці майбутніх педагогів. Було наголошено, що саме педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожного здобувача освіти, формується його ініціативність і креативність, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, такий формат стосунків найкраще готує молодих людей до професійної.
Важливою умовою впровадження педагогіки партнерства є формування у педагогів інноваційної компетентності та готовності до інноваційної професійної діяльності. Досвідом упровадження у педагогічну практику інноваційних підходів та технологій поділилася керівник практики Галина Соловей – «Педагогічні інновації у педагогічній практиці».
Основним завданням підготовки конкурентоспроможного фахівця вважаємо спрямування практичної підготовки студентів на формування повноцінної, цілеспрямованої, аналізуючої особистості за будь-яких умов. Поява пандемії COVID -19, запровадження воєнного стану спонукали нас до пошуку нових шляхів організації практичної підготовки. Ми накопичили доволі великий досвід використання дистанційних форм організації та проведення практики, які засновані на партнерстві, спільній діяльності та взаємодії всіх учасників процесу. Про проблеми та переваги керівництва практикою здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання розповіла Наталія Шам.
Побудова індивідуального маршруту професійного становлення майбутніх фахівців – важлива складова побудови продуктивних партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу. Особливостями формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти у ході педагогічної практики в умовах дистанційного навчання поділились Світлана Бережна та Ірина Павленко.
Мотивація практичної діяльності студентів є суттєво необхідною умовою для ефективного здійснення практичної підготовки, яка безпосередньо пов’язана з тим, наскільки високими є мотиви і стимули оволодіння майбутньою професією. Досвідом формування мотиваційного компонента практичної діяльності у здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання поділилась Катерина Магаляс.
Професійно компетентний фахівець повинен бути сформований за період навчання. Організовуючи практичну підготовку ми намагаємось інтегрувати весь досвід особистості, підпорядковуючи його професійній ролі, в основі якої лежить педагогіка партнерства, принцип взаємодії суб’єктів, їх активний взаємовплив.
Завідувач навчально-виробничої практики Людмила Клименко