Сучасні учні – хто вони? Дуже часто ми чуємо, що це акселерати, діти сучасних технологій і гаджетів, зумери, покоління альфа. Чи дійсно це так?
У Концепції Нової Української школи зазначено, що на підході нове покоління, якому ми маємо запропонувати школу, яка буде для нього сучасною. Чи готові сучасні вчителі працювати з дітьми, народженими з гаджетами в руці? Які психологічні тонкощі потрібно знати вчителю НУШ аби зацікавити сучасних молодших школярів навчанням, створити комфортну атмосферу в класі та відшукати таку дозу натхнення, щоб вистачило не лише на 12 років школи, а й на все подальше життя?
Саме на ці запитання шукали відповіді студенти другого курсу спеціальності «Початкова освіта» разом із викладачем Вікторією Павлівною Сердюк у межах лабораторії думки «Сучасний молодший школяр. Який він?».
У ході виконання різноманітних інтерактивних вправ, студенти ознайомилися з теорією поколінь та типами поколінь. Особливу увагу звернули на характеристику покоління альфа (скляне покоління, Google babies) – це діти народжені після 2010 р. до 2025 р., адже саме це покоління навчається в сучасній НУШ та склали психологічний портрет молодшого школяра цього покоління.
Учасники лабораторії думки переконалися в тому, що покоління альфа – це яскраві, креативні, гармонійно розвинені, самодостатні особистості, які остаточно занурилися в світ цифрового простору і здатні адаптувати життя під нові реалії. Саме для для дітей цього покоління потрібен новий стиль навчання, нові підходи до його організації. Вчитель повинен вміти допомогти їм знайти те, що їх надихає та мотивує. На завершення заходу, студенти ознайомилися з практичними порадами, яких слід дотримуватись у роботі з поколінням Google babies, які вони візьмуть на озброєння під час проходження педагогічної практики і безпосередньо в своїх майбутній педагогічній діяльності.
Вікторія СЕРДЮК,
викладач психолого-педагогічних дисциплін