31серпня 2022 року відбулося засідання педагогічної ради Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка».
Вперше за історію коледжу серпнева педагогічна рада проходила в умовах воєнного стану.
Педагогічна рада розпочалася із вручення відзнак педагогам коледжу.
За високу професійну компетентність, педагогічну творчість та вагомий особистий внесок у підготовку педагогічних кадрів Подякою Міністерства освіти і науки України нагороджено викладача географії та біології
Жовбу Олену Анатоліївну
Сумською обласною премією імені А.С.Макаренка нагороджена методист коледжу Кіріна-Радчук Валентина Миколаївна у номінації «працівники закладів фахової передвищої освіти» за поширення передового педагогічного досвіду серед освітян.
За багаторічну та сумлінну працю, плідну педагогічну діяльність, значний особистий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління Сумщини Грамотою Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації нагороджено завідувача шкільного відділення
Бендюга Миколу Володимировича,
викладача історії, завідувача музею народознавства
Венгеровського Сергія Борисовича
викладача музичних дисциплін
Деменка Олександра Сергійовича
Грамотами КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка» за реалізацію ідей музейної педагогіки в системі підготовки майбутнього фахівця, міжпредметної інтеграції в системі підготовки майбутнього фахівця, середовищного підходу під час дистанційного навчання, новаторські прийоми викладання, сприяння формуванню студентського колективу, виховних цінностей здобувачів освіти, виховання студентської молоді в дусі шанобливого ставлення до української пісенної культури, народних традицій та підготовки переможців творчих конкурсів відзначені
викладач дошкільної педагогіки та психології
Баль Олена Вікторівна
викладач української мови та літератури
Бідна Людмила Вікторівна
наставник академічної групи
Бережна Світлана Іванівна
керівник вокального гуртка «Світанок»
Деменко Надія Михайлівна
Про результати роботи над І етапом науково-методичної проблеми коледжу «Оновлення системи фахової передвищої освіти коледжу в умовах соціальних трансформацій підготовки майбутнього фахівця» та завдання педагогічного колективу по реалізації її ІІ етапу «Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості майбутнього педагога» доповіла директор коледжу Любов Борисівна Білокобильська.
В обговоренні доповіді керівник підрозділу щодо сприяння працевлаштуванню випускників Криворука В.В, методист Кіріна-Радчук В.М. зупинилися на проблемах особистісної готовності випускника коледжу до педагогічної діяльності в умовах освітніх трансформацій НУШ, оновленні освітньої діяльності коледжу шляхом співробітництва та використання педагогіки партнерства. У виступах викладачів Бережної С.І., Венгеровського Я.С. висвітлювалися актуальні проблеми педагогічної діяльності в надзвичайних умовах та під час воєнного стану: формування готовності студентів до застосування навичок безпеки життєдіяльності, інфомедійної грамотності здобувачів освіти.
Педагогічна рада ухвалила:
Рішення педагогічної ради від 31.08.2022 р.
У нормативних документах про освіту, а саме: Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст., Законі України «Про освіту» (2017), Законі України «Про фахову передвищу освіту» (2019), Законі України «Про повну загальну середню освіту» (2020), Законі України про вищу освіту (2014), Указі Президента України «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у НУШ», Державних стандартах початкової, базової і повної загальної середньої освіти, Концепції Нової школи України проблема якості освіти та освітньої діяльності визнана однією з ключових. Здатність закладу до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти є визначальною на сучасному етапі, і велике значення у цьому контексті має побудова сучасного освітнього середовища коледжу, з урахуванням підходів до поняття якості освіти та інструментарію її забезпечення, здійснення процедур внутрішнього забезпечення якості як чинників і засобів формування та розвитку компетентності майбутнього фахівця, мотивації на творчість і ефективність педагогічної роботи, що було завданням педагогічного колективу у 2021/2022 н.р.
Побудова сучасного освітнього середовища у коледжі повинна здійснюватися на основі педагогіки партнерства, в основі якої - спілкування, взаємодія та співпраця між викладачем та здобувачем освіти. Усі учасники освітнього процесу, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу і відповідають за результат.
Педагогіка партнерства вимагає переосмислення ролі педагога, яка полягає в оновленні професійного мислення й відповідних цілеспрямованих дій: постійному аналізі власної педагогічної діяльності, орієнтованої на самоосвіту; відстеження результативності своєї роботи через систему моніторингу.
В освітньому процесі коледжу слід сформувати у майбутніх педагогів уявлення, що змінюються і вимоги до сучасного вчителя: він сьогодні не ретранслятор, а вчитель – коуч, тренер, фасилітатор. Якщо раніше вчитель лише давав готові відповіді на питання, то нині ця траєкторія змінилась. Сьогодні вчитель допомагає учням сформулювати власні питання, вчить їх правильно ставити й шукати на них відповіді. Вчитель має робити виклики учням, мотивувати їх добиватися більшого, надихати створювати, тобто виконувати роль тьютора – того, хто допомагає, індивідуально працює, виявляє освітні запити, планує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті, застосовує методи навчання, заснованих на співпраці, активній участі дитини в навчанні.
Тому у 2022/2023 н.р. метою діяльності педагогічного колективу коледжу повинно стати усвідомлення педагогіки партнерства у сучасному освтньому середовищі як способу педагогічної взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх учасників освітнього процесу, що передбачає активне включення у реалізацію спільних завдань та готовність брати на себе відповідальність за їх результати, що є невід'ємною складовою забезпечення якості фахової передвищої освіти.
Заслухавши та обговоривши доповідь директора Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка» Білокобильської Любові Борисівни про результати роботи над І етапом науково-методичної проблеми «Оновлення системи фахової передвищої освіти коледжу в умовах соціальних трансформацій підготовки майбутнього фахівця» та завдання педагогічного колективу по реалізації її ІІ етапу «Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості майбутнього педагога» педагогічна рада ухвалила:
1 Продовжити вивчення та реалізацію методичної проблеми коледжу «Формування новітнього освітнього середовища на основі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства й принципу студентоцентризму в умовах забезпечення якості фахової передвищої освіти (2021 – 2026 р.р.), її ІІ етапу «Педагогіка партнерства як умова реалізації завдань розвитку особистості майбутнього педагога» (2022/2023 н.р.)
- Роботу педагогічного колективу у 2022/2023 н.р. зосередити на проблемах педагогічного партнерства в освітньому середовищі коледжу, а саме інноваційного підходу до упровадження STEM-технологій в умовах модернізації фахової передвищої освіти, переосмислення ролі викладача в умовах педагогіки партнерства, формування готовності випускників до діяльності в умовах освітніх трансформацій НУШ, оновлення методичного інструментарію викладача в умовах педагогіки партнерства.
Шляхи реалізації освітніх інновацій у коледжі окреслити на засіданні педагогічної ради.
Лютий, 2023 р., заступник директора
з навчальної роботи
- Дослідити значення педагогіки партнерства у виховному процесі у коледжі під час критичних викликів сучасності. Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Листопад, 2022 р., заступник директора
з виховної роботи
- Дослідити проблему формування готовності майбутніх педагогів до взаємодії з учасниками освітнього процесу на основі педагогіки партнерства, до застосування навичок безпеки життєдіяльності в надзвичайних умовах та умовах воєнного стану в аспекті педагогічної практики. Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Квітень 2023 р., завідувач
навчально-виробничої практики
- Провести місячник моніторингу професійної компетентності викладачів, що атестуються, в контексті комплексного підходу до забезпечення освітнього процесу, упровадження педагогіки партнерства, дотримання Кодексу академічної доброчесності.
Січень – лютий 2022 р., завідувач
навчально-методичного кабінету
- Провести науково-практичну конференцію педагогічних працівників коледжу з проблеми «Педагогіка партнерства в умовах модернізації фахової передвищої освіти».
Січень, 2023 р., Стеценко Н.В.
- Надавати методичне сприяння проведенню VІІІ загальноколеджної студентської науково-практичної конференції «Педагогіка партнерства в авангарді суспільних змін». Об’єднати її з проблемами VІІ загальноколеджної студентської науково-практичної конференції «Сучасне освітнє середовище: зміна парадигми, орієнтація на майбутнє», яка не відбулася через запровадження воєнного стану.
Березень, 2023 р., Таран В.О., Михайленко Н.В., Стеценко Н.В.
- Продовжити роботу постійно діючого семінару керівників педагогічної практики у 2022/2023 н.р. за темою «Педагогічна практика, заснована на педагогіці партнерства, як засіб формування професійної майстерності майбутнього вчителя», об’єднавши його із запланованим на 2021/2022 н.р. семінаром «Модернізація змісту педагогічної практики через формування аналітичних і дослідницьких компетенцій майбутнього фахівця», який не відбувся через запровадження воєнного стану.
Завідувач
навчально-виробничої практики
- На засіданні циклових комісій розглянути та проаналізувати звіти голів Екзаменаційних комісій з атестації здобувачів освіти та виробити стратегію підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців в контексті методичної проблеми коледжу.
Вересень-жовтень 2022 р.,
голови циклових комісій
- З метою підвищення якості готовності випускників до професійної діяльності викладачам педагогіки та окремих методик включити в програму відповідних навчальних дисциплін ознайомлення з різними видами освітніх програм для НУШ та дітей дошкільного віку.
Упродовж навчального року,
викладачі педагогіки та окремих методик
- Активізувати роботу коледжу по розширенню спектру міжнародного партнерства, популяризувати педагогічний досвід викладачів на всеукраїнському та міжнародному рівнях.
Упродовж навчального року,
Кіріна-Радчук В.М.
Про роботу приймальної комісії щодо проведення набору у 2022 році доповіла її відповідальний секретар Таран В.О.
З планом роботи коледжу, графіком освітнього процесу, освітньо-професійними програмами, навчальними планами, переліком вибіркових дисциплін, організацією освітнього процесу в 2022/2023 н.р. познайомила заступник директора з навчальної роботи Карпенко О.М. Ці документи були ухвалені педагогічною радою.
Педагогічна рада також прийняла відповідні рішення з питань:
- Про призначення голів циклових комісій на 2022/2023 н.р.
- Про визнання сертифікатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Через оголошення повітряної тривого частина засідання педагогічної ради пройшла в укритті, але, незважаючи на обставини воєнного часу, педагогічна рада відбулася організовано і накреслені під час її роботи перспективи розвитку коледжу будуть реалізовані у 2022/2023 н.р.