У тому, що в коледжі працюють високопрофесійні викладачі, педагоги за покликанням душі, які присвятили життя дітям, студенти могли переконатися під час занять викладачів соціально-економічних дисциплін Оксани Володимирівни Колесник та Тетяни Миколаївни Пархоменко.
Складна тема з предмета «Основи правознавства» «Поняття та загальна характеристика права» подана Оксаною Володимирівною майстерно, творчо, зрозуміло, з використанням багатої, змістовної наочності, зі спрямуванням на оволодіння студентами ключовими компетентностями. Цікаве, доступне пояснення навчального матеріалу демонструє досконале володіння викладачем своїм предметом, уміння донести його до студентів за допомогою сучасних інтерактивних вправ: хмари слів, олівці в середину, схем, таблиць, підбору матеріалу з мережі. Відмінне володіння інтерактивною дошкою, новітніми освітніми технологіями сприяє залученню усіх студентів групи до плідної роботи на занятті. Студенти вчилися працювати в команді, бо командна робота стимулюється викладачем, висловлювали та аргументували власну думку, коментували виконані завдання. Професійна складова заняття була реалізована фрагментом заняття для дітей дошкільного віку «Мої права», яке підготувала та продемонструвала студентка Горєлова Євгенія. Високі оцінки, отримані студентами в результаті заняття, свідчать про систему роботи викладача, взаємозв’язок та взаєморозуміння зі студентами. А слова Григорія Сковороди, винесені в епіграф заняття, «Ти завжди роби не як вітрогони, а як тебе вчать мудрості закони» стануть для майбутніх вчителів дошкільної освіти моральним дороговказом у їхній майбутній педагогічній діяльності.
Розвиток сучасних інформаційних технологій та зростання доступу студентів до інформаційних ресурсів створюють нові умови для процесу вивчення історії України. Це було враховано Тетяною Миколаївною при підготовці та проведенні заняття з теми «Українська СРР в умовах непу (1921 – 1928 р.р.)». Складне завдання – розкрити процеси розвитку нового періоду в історії українського народу, дати оцінку змін в суспільстві в умовах непу, показати нові тенденції в розвитку українського суспільства 1920 - х років, розкрити вплив нової економічної політики на розвиток культури, розвивати в студентів вміння працювати з джерелами, критично підходити до підбору інформації, і, найголовніше – на прикладі конкретних історичних особистостей виховувати громадянську позицію та патріотизм до власного народу було реалізоване на високому рівні. Під час заняття викладачем були апробовані ідеї, описані в авторській методичній розробці «Проєктні технології в історичній освіті». Студенти цікаво, артистично продемонстрували проєкти «Інтерв’ю з історичною особистістю». Викладач спонукає до висловлення думок, вибудовує комунікацію зі студентами, апелюючи до підготовки до ЗНО. Доречно були використані ІКТ, обладнання, навчальні засоби, студентам була надана можливість виконання завдання онлайн у Google Classroom, простежується взаємодія, партнерські відносини зі студентами, що в кінцевому результаті впливає на якість підготовки майбутнього педагога.
Сучасна освіта розвивається в умовах, що зазнають постійних змін. Змінюються пріоритети, ціннісні орієнтації, культурні зразки, зростає інформатизація суспільства, яка дає доступ до багатоманітності суджень, формується якісне освітнє середовище, але незмінним є педагогічна майстерність викладача, свято якої і було продемонстроване викладачами соціально-економічних дисциплін.
Сергій ВЕНГЕРОВСЬКИЙ,
голова циклової комісії соціально-економічних дисциплін