«Мова – це не тільки простий символ розуміння, бо вона витворюється в певній культурі, в певній традиції.
В такому разі мова – це найясніший вираз нашої психіки, це найперша сторожа нашого психічного я...
І поки живе мова – житиме й народ, яко національність...»
Іван Огієнко
Мовлення студента педагогічного коледжу є показником його професійної культури, засобом самовираження та самоутвердження особистості. Мовленнєва компетентність – невід’ємна складова професійної компетентності майбутніх педагогів, адже саме вона дає змогу створювати висловлювання та здійснювати мовленнєву діяльність. В. О. Сухомлинський неодноразово підкреслював, що слово вчителя, – це інструмент впливу на душу вихованця, який нічим не можна замінити.
Разом з цим особливої уваги нині потребує проблема формування національної свідомості студентів, набуття ними соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування особистісних рис громадянина-патріота української держави.
Обговорити ці важливі питання мали можливість викладачі коледжу, які долучилися до роботи творчого засідання методичного об’єднання наставників груп «Шляхи формування мовленнєвої компетентності студентів та реалізація у професійній освітній діяльності», яке підготувати та провели наставник 311 групи, Сітарська І. В. та наставник 321/331 групи, Баль О. В.
Упродовж заходу присутні прослухали цікаві, змістовні та актуальні доповіді наставників Бідної Л. В. , Венгеровського С. Б., Рожко І. В., Грушко Л. В. Доповідачі познайомили учасників зустрічі з власним досвідом роботи із студентами, а також надали практичні рекомендації щодо шляхів формування професійного мовленнєвого етикету та культури мовлення, виховання національної самосвідомості студента педагогічного коледжу.
Учасники творчого засідання переглянули відеоматеріали: «Цікаві факти про українську мову», відеоінтерв’ю «Культура мовлення», послухали пісню «Українська мова», виконали вправу-роздум «Рідна мова для мене – це…», поділилися думками, які риси мовлення потрібно формувати у студентів для подальшої успішної професійної діяльності і ще раз переконалися в тому, що мова – це безцінний скарб народу, а тому для кожної людини рідна мова найдорожча, найкраща, наймиліша.
Підсумком роботи творчого засідання став буклет, який містить практичні рекомендації для наставників груп щодо формування мовленнєвої компетентності студентів у практичній діяльності.
Наприкінці зустрічі присутні дійшли до висновку, що всі вони є однодумцями, яких об’єднує ідея необхідності берегти і прославляти свою рідну мову та свою Україну, адже саме від цього залежить, який педагог буде навчати і виховувати підростаюче покоління.
О. Баль, наставник 221/321 групи