31серпня 2021 року відбулося засідання педагогічної ради Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка».
Педагогічна рада розпочалася із вручення відзнак педагогам коледжу.
За багаторічну та сумлінну працю, плідну педагогічну діяльність, значний особистий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління Сумщини Грамотою Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації нагороджено викладача образотворчого мистецтва
Удод Наталію Миколаївну,
викладача дитячої літератури
Харченко Ольгу Миколаївну
За високу професійну компетентність, педагогічну творчість та вагомий особистий внесок у підготовку педагогічних кадрів Подякою Міністерства освіти і науки України нагороджено викладача охорони праці та безпеки життєдіяльності
Бережну Світлану Іванівну
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації від 02.08.2021 № 390-ОД «Про занесення педагогічних працівників на обласну Дошку Пошани «Педагогічна гордість Сумщини» у 2021 році на обласну Дошку Пошани «Педагогічна гордість Сумщини» за вагомий особистий внесок у підготовку педагогічних кадрів, визначні успіхи у роботі з обдарованою молоддю занесена викладач музичних дисциплін
Гура Вікторія Вікторівна
Про результати роботи над науково-методичною проблемою «Якість освіти як основа ефективного формування професійної компетентності майбутнього педагога (2016 – 2021 н.р.) та завдання педагогічного колективу по реалізації І етапу «Оновлення системи фахової передвищої освіти коледжу в умовах соціальних трансформацій підготовки майбутнього фахівця» загальноколеджної методичної проблеми «Формування новітнього освітнього середовища на основі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства й принципу студентоцентризму в умовах забезпечення якості фахової передвищої освіти» (2021 – 2026 р.р.). доповіла директор коледжу Любов Борисівна Білокобильська.
В обговоренні доповіді викладачі Соловей Г.С., Вакуленко В.С., методист Кіріна-Радчук В.М., соціальний педагог Коваленко С.Л., практичний психолог Хомишенко О.С. зупинилися на теоретичних і практичних питаннях сутності середовищного підходу у коледжі в контексті успішного забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців, місії коледжу та ідеях оновлення змісту освіти як стимулюючого фактору підвищення якості освітнього процесу, значенні академічної доброчесності для формування особистості майбутнього педагога, поділилися досвідом організації самостійної роботи студентів на засадах партнерства як засобу вдосконалення їх ключових компетенцій в освітньому процесі.
Педагогічна рада ухвалила:
Рішення педагогічної ради від 31.08.2021 р.
Серед провідних тенденцій сучасної фахової передвищої освіти простежується побудова освітнього середовища з орієнтацією на відкритість, персоналізацію навчання, підтримку індивідуальних освітніх потреб студента, задоволеність стейкхолдерів освіти, гарантії якості, інформаційно-комунікаційні технології.
У Національній стратегії розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки серед ключових напрямів державної освітньої політики простежується орієнтація на: філософію людиноцентризму; компететнісний підхід; урізноманітнення освітніх моделей, форм та засобів отримання освіти, доступність та неперервність освіти впродовж життя; національне виховання, розвиток, соціалізацію; здоров’язбережне середовище; забезпечення якості на інноваційній основі; інформатизація освіти, розвиток матеріально-технічної бази.
Тому при організації освітнього середовища педагогічного коледжу слід враховувати:
а) цільові орієнтири – забезпечення якості освітніх послуг та освітніх результатів не тільки за національними, а й міжнародними стандартами, задоволення індивідуальних освітніх потреб здобувачів вищої освіти;
б) соціально-психологічні орієнтири – зміна характеру взаємодії викладачів, студентів, керівників від академічного впливу до підтримки, заохочення, залучення;
в) змістовні орієнтири – включення в освітні програми, програми навчальних дисциплін завдань із формування актуальних навичок і компетентностей, які дозволять майбутньому педагогу бути конкурентним та успішним в умовах розвитку технологій, робототехніки, штучного інтелекту, інформаційної насиченості, багатовимірності завдань;
г) діяльнісні орієнтири – з одного боку, кооперація дій суб’єктів освітнього процесу, з іншого, персоналізація та індивідуалізація надання освітніх послуг;
д) ресурсні орієнтири – зміна можливостей управлінських, педагогічних, дидактичних, комунікаційних процесів завдяки постійному розвиткові інформаційно-комунікаційних технологій;
Розглянутий перелік змін торкається й суттєвого оновлення поглядів на формування та розвиток освітнього середовища коледжу, з урахуванням підходів до поняття якості освіти та інструментарію її забезпечення, здійснення процедур внутрішнього забезпечення якості як чинників і засобів формування та розвитку компетентності майбутнього фахівця, мотивації на творчість і ефективність педагогічної роботи, що й повинно стати завданням педагогічного колективу у 2021/2022 н.р.
Заслухавши та обговоривши доповідь директора Комунального закладу Сумської обласної ради «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка» Білокобильської Любові Борисівни про результати роботи над У етапом науково-методичної проблеми та завдання педагогічного колективу та завдання педагогічного колективу по реалізації І етапу «Оновлення системи фахової передвищої освіти коледжу в умовах соціальних трансформацій підготовки майбутнього фахівця» загальноколеджної методичної проблеми «Формування новітнього освітнього середовища на основі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства й принципу студентоцентризму в умовах забезпечення якості фахової передвищої освіти» (2021 – 2026 р.р.) педагогічна рада ухвалила:
1 Розпочати реалізацію методичної проблеми «Формування новітнього освітнього середовища на основі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства й принципу студентоцентризму в умовах забезпечення якості фахової передвищої освіти (2021 – 2026 р.р.), її І етапу «Оновлення системи фахової передвищої освіти коледжу в умовах соціальних трансформацій підготовки майбутнього фахівця» (2021/2022 н.р.)
- Роботу педагогічного колективу у 2021/2022 н.р. зосередити на проблемах мотивації навчання студентів коледжу як елементу забезпечення якості освіти, упровадженні системи інтерактивного зворотного зв’язку викладач/студент для покращенні освітнього процесу, залучення студентів до механізму забезпечення якості фахової передвищої освіти в коледжі засобами внутрішнього моніторингу, інформатизації як пріоритетному напрямі підвищення якості освіти у коледжі.
Нові підходи до підвищення якості освітнього процесу в освітньому середовищі коледжу заслухати на засіданні педагогічної ради.
Листопад, 2021 р., заступник директора
з навчальної роботи
- Дослідити проблему безпечного освітнього середовища коледжу як чинника соціалізації, збереження психічного і фізичного здоров’я студентів та реалізації у професійній освітній діяльності». Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Лютий, 2022 р., заступник директора
з виховної роботи
- Дослідити практичну складову педагогічної фахової передвищої освіти в контексті сучасної освітньої парадигми середовищного підходу. Про результативність дослідження заслухати на засіданні педагогічної ради.
Квітень 2021 р., завідувач
навчально-виробничої практики
- Провести місячник моніторингу професійної компетентності викладачів, що атестуються, в контексті комплексного підходу до забезпечення освітнього процесу, дотримання Кодексу академічної доброчесності.
Січень – лютий 2022 р., завідувач
навчально-методичного кабінету
- Провести науково-практичну конференцію педагогічних працівників коледжу з проблеми «Середовищний підхід у фаховій передвищій освіті – вимога часу».
Січень, 2022 р., Стеценко Н.В.
- Надавати методичне сприяння проведенню VІІ загальноколеджної студентської науково-практичної конференції «Сучасне освітнє середовище: зміна парадигми, орієнтація на майбутнє».
Березень, 2022 р., Таран В.О., Михайленко Н.В., Стеценко Н.В.
- Продовжити роботу постійно діючого семінару керівників педагогічної практики у 2021/2022 н.р. за темою «Модернізація змісту педагогічної практики через формування аналітичних і дослідницьких компетенцій майбутнього фахівця».
Завідувач
навчально-виробничої практики
- На засіданні циклових комісій розглянути та проаналізувати звіти голів Державних кваліфікаційних комісій та Державної підсумкової атестації та виробити стратегію підвищення якості загальної освіти та професійної підготовки майбутніх фахівців в контексті методичної проблеми коледжу.
Вересень-жовтень 2021 р., Голови циклових комісій
З річним планом роботи коледжу та графіком освітнього процесу в 2021/2022 н.р. познайомила заступник директора з навчальної роботи Карпенко О.М. Ці документи були ухвалені педагогічною радою.
Педагогічна рада також прийняла відповідні рішення з питань:
- Про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у 2021/2022 н.р
- Про нову редакцію Правил призначення академічних стипендій у КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А.С.Макаренка»
- Про призначення голів циклових комісій на 2021/2022 н.р.