Так звучало проблемне питання VІ студентської загальноколеджної конференції, яка відбулася в онлайн-форматі.
Перехід від традиційного навчання до навчання на засадах інтеграції – це шлях до реалізації багатьох принципів освіти: від формування цілісної картини світу, планетарного мислення, уміння об’єднати в цілісну систему вузькі галузеві проблеми до реалізації принципу національної спрямованості освіти, який передбачає інтеграцію освіти з національною історією, традиціями, українською культурою, відкритість освіти, що зумовлює своєю чергою інтеграцію у світові освітні простори.
Відкрила роботу конференції директор коледжу Білокобильська Л.Б., яка наголосила на значенні інтеграційних процесів у сучасній освіті і побажала конференції плідної роботи.
Завідувач навчально-методичного кабінету Стеценко Н.В. наголосила, що інтеграція в освіті – це освіта на перетині дисциплін, динамічна, орієнтована на результат, який можна застосувати на практиці.
Модератори конференції голови випускових циклових комісій шкільної педагогіки, психології та окремих методик Михайленко Н.В. та дошкільної, соціальної педагогіки та психології і окремих методик Таран В.О. передбачили використання інтерактивних вправ «Займи позицію», «Добери предмет», відповіді на які учасники давали в чаті. Доцільно були дібрані відео «Яка вона, якісна школа», фрагмент панельної дискусії на порталі освітнього проєкту «На Урок»
Майбутні педагоги продемонстрували готовність до максимального розширення уявлення майбутнього учня про світ, орієнтуючись на індивідуальні особливості кожної дитини, розвивати її здібності. Завданням надзвичайної ваги є утримання у дитини позитивного ставлення й інтересу до навчання. Це було продемонстровано і доповіді студентки 221 групи Вікторії Палаженко «Вплив інтеграційних процесів на заняття у дошкільній освіті» (науковий керівник Таран В.О.),
фрагменті інтегрованого уроку англійської мови і математики (1 клас) «У світі чисел», який провели студентки 142 групи Ольга Гопко і Віталіна Ворона (наукові керівники Городнікова Л.В., Добронос А.С.)
Інтегровані заняття розширюють функції вчителя, сприяють покращенню методики своєї роботи, удосконаленню її за рахунок поповнення своєї «методичної скарбнички» такими видами занять, дають спробу вийти за межі шаблонів традиційних форм їх проведення, проявити свою творчість. Це особливо важливо в умовах дистанційного та змішаного навчання. Доповідь студента 441 групи Віктора Костромцова (науковий керівник Романенко С.А.) «Інтегрований комплекс фізичних вправ для застосування в процесі дистанційної освіти» викликала жвавий інтерес учасників конференції.
Запропоновані модераторами вправа «8 правил інтегрованого уроку» та рефлексія «Все в твоїх руках» показала, що присутні переконались у перевагах інтегрованого навчання над предметним. Досвід роботи переконує, що використання інтеграційних видів занять покращує процес засвоєння знань. Вони є результативнішими за традиційні, дають можливість визначити рівень знань та індивідуальні можливості кожного учня.
Конференція продемонструвала, що коледж іде в ногу з часом і готовий до упровадження інтеграції в освітній процес.
За матеріалами конференції планується видання збірника праць, а також усі учасники та керівники робіт студентів отримають сертифікати.
Надія Стеценко,
завідувач навчально-методичного кабінету