Кожна професія має свої стандарти. Вони періодично змінюються відповідно до запиту суспільства. Попит на освітні послуги, що реалізується в інклюзивній освіті, збільшуються. Це вимога часу. Кожен педагог має бути компетентним (починаючи зі студента, що йде на педагогічну практику, до вчителя чи вихователя з досвідом роботи).
У державних стандартах зазначено що повинен знати і вміти вчитель, якими компетенціями володіти. Важливе місце серед них сьогодні займає інклюзивна компетентність.
Кадровий потенціал - рушійна сила, що впливає на поширення сучасних педагогічних технологій, у тому числі й для дітей з особливостями психічного або фізичного розвитку, які реалізуються в інклюзивній освіті.
Професійна готовність майбутнього вчителя музики до роботи в інклюзивних класах на початковому етапі передбачає наявність інтегрованих, спеціальних знань, умінь і навичок.
Для того, щоб підготувати компетентного у цих питаннях майбутнього педагога, нинішні викладачі коледжу повинні досконало володіти відповідними знаннями у цій сфері.
З цією метою 24 березня, в рамках декади циклової комісії викладачів музики, відбулася онлайн зустріч для викладачів та студентів коледжу з завідувачкою ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, аспіранткою кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, випускницею коледжу (1999 р.) О. Воротинцевою на платформі Zoom.
Тема зустрічі - «Практичний досвід педагога в інклюзивному освітньому середовищі», яка проводилася у формі воркшопу. Ця тема надзвичайно актуальна та важлива.
Ідея проєкту належить кандидату педагогічних наук, модератору зустрічі В. Гурі.
Олена Олександрівна познайомила учасників з основами інклюзивної освіти, узагальнила теми, на які слід у першу чергу звернути викладачам при підготовці майбутніх вчителів. Також розглядались питання законодавчого підґрунтя роботи асистента вчителя, опрацьовувались проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентом вчителя чи вчителем своїх посадових обов’язків у інклюзивному класі. Особливу зацікавленість викликала проблема підготовки майбутнього вчителя музики до роботи в інклюзивному класі.
В ході фітбеку (зворотній зв'язок) всі присутні мали змогу задати свої запитання і почути вичерпні відповіді на них.
Ми дуже сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з О. Воротинцевою у цьому напрямку і щиро вдячні за зустріч.
Вікторія Гура,
голова циклової комісії.