Останнім часом у освітньому просторі України набирає обертів тренд STEM-освіти. Що стосується України, то Міністерство освіти та науки ще у 2016 році опублікувало першу версію "Концептуальних засад реформування середньої освіти" та Концепцію Нової Української Школи (НУШ), де одними із основних компетентностей школярів є:
- вміння логічно і математично мислити
- наукове розуміння природи і сучасних технологій
- впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями.
До вирішення цих проблем долучилися і викладачі циклової комісії природничих дисциплін з методиками навчання. Адже сьогоднішні наші студенти у недалекому майбутньому повинні стати справжніми агентами змін освітньої реформи.
12 листопада відбулося онлайн-заняття з біології та екології «Вуглеводи. Ліпіди» в режимі відеоконференції Google Meet зі студентами 111 групи спеціальності 013 «Початкова освіта», яке провела викладач Приходько І.А. Важливим етапом заняття стала демонстрація студентами результатів проведених ними в домашніх умовах досліджень щодо вивчення властивостей вуглеводів. Присутнім на занятті продемонстровано, що під час STEM-уроків в центрі уваги знаходиться не викладач, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Студенти ж не лише вчаться вирішувати це практичне завдання, попередньо здобувши необхідні теоретичні знання, а і набувають навичок для майбутньої професійної діяльності.
18 листопада онлайн-заняття із зоології провела викладач Шам Н.Г. у 141 групі з підгрупою, яка поглиблено вивчає біологію. Тема заняття «Клас Головоногі молюски». Викладач застосувала кейс-метод, що дало змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності студентів. Така форма роботи стимулює індивідуальну активність, розвиває уміння проводити аналіз та вирішувати проблеми. Зміст заняття тісно пов'язаний із майбутньою професійною діяльністю. Так, студентами підготовлено та продемонстровано матеріали, які вони зможуть використати під час проведення пробних уроків у 3 класі з інтегрованого предмета «Я досліджую світ» при вивченні розділу «Різноманітність тварин».
Заняття показали, що STEM – технології дають можливість не лише стимулювати індивідуальну активність та формувати позитивну мотивацію до навчання у студентів, але і дають можливість викладачу самовдосконалюватись, по-іншому мислити й діяти.
Сергій ПРИХОДЬКО,
голова циклової комісії