В умовах трансформації режиму карантину у світі актуальним є пошук формату проведення навчання в закладах освіти. Саме тому зараз актуальне питання дистанційного навчання як такого і застосування його на різних етапах офіційно визнаної освіти.
Відповідно до рішення педагогічної ради від 12.06.2020 року у коледжі побудована система дистанційного навчання на основі хмарних сервісів пошукової системи Google. І ми вже маємо викладачів, які готові поділитися досвідом, що може бути корисним для освітянської спільноти.
28 жовтня відбулося онлайн-заняття з інформатики «Технології опрацювання мультимедійних даних. Мова гіпертекстової розмітки документа» в режимі відеоконференції Google Meet зі студентами 111 групи спеціальності 013 «Початкова освіта», яке провела викладач Кірдіщева О.В. На занятті підтримувався зв'язок викладача зі студентами за допомогою відеозв’язку. Студенти одержували структурований навчальний матеріал, представлений в електронному вигляді. На занятті Олени Василівни присутні (онлайн і офлайн) колеги спостерігали за використанням технологій, що базуються на принципах відкритого навчання, широким використанням комп’ютерних навчальних програм різного призначення та створенням за допомогою сучасних телекомунікацій інформаційного освітнього середовища для постачання навчального матеріалу та спілкування. Заняття мало чітку структуру, його етапи були продумані, містили різноманітні цікаві завдання із врахуванням специфіки дистанційного навчання, були дотримані гігієнічні вимоги. В кінці заняття студенти продемонстрували практичні уміння по створенню веб-сайту, що довело ефективність заняття.
Зі студентами 331 та 341 груп спеціальності 014 «Середня освіта. Музичне мистецтво» було проведено інтегроване заняття з музичних дисциплін хоровий клас – хорознавство – українська музична література викладачами Деменко Н.М. та Сітарською І.В. «Роль вокально-хорової творчості українських композиторів у розвитку світового хорового мистецтва». Заняття було проведено в режимі відеоконференції Google Meet. Була продемонстрована ґрунтовна підготовка викладачів до заняття, залучено значний музичний матеріал, простежувався зв'язок з іншими дисциплінами (диригування, музично-теоретичні дисципліни), націленість на кінцевий результат та підготовку до державних екзаменів. Відчувалося, що викладачі залюблені у свою справу, мають високий професіоналізм, прагнення до співробітництва, високий рівень комунікації, що і є основними ознаками дистанційного навчання.
Заняття показали, що дистанційне навчання надає здобувачам фахової передвищої освіти доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає абсолютно нові можливості для творчого самовираження, знаходження та закріплення різних професійних навичок, а викладачам в свою чергу дозволяє реалізовувати абсолютно нові форми і методи навчання.
Надія СТЕЦЕНКО,
завідувач навчально-методичного кабінету