Людина починається з країни дитинства. А якою буде ця країна дитинства? Який внесок у становлення особистості дитини може зробити кожен з нас? Відповіді на ці питання студенти 4-го курсу спеціальності 013 Початкова освіта спробували знайти у педагогічних творах вчителя добра і краси, великого письменника і педагога-гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського, ставши учасниками заходу «Вернісаж ідей Василя Олександровича Сухомлинського».
Одна з педагогічних ідей, талановите відкриття педагога – «Школа під голубим небом», «школа радості». Переглянувши відео та обговоривши твори педагога, в яких описано діяльність в школі радості, студенти з’ясували в чому педагогічна цінність уроків під голубим небом та звернули увагу на ті аспекти в діяльності педагога, які він має враховувати, організовуючи такі уроки.
Ще одна ідея педагога на аналізі якої детально зупинилися майбутні вчителі – «Особистість педагога в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського». Під час «Мозкового штурму із використанням конвертів» 4-курсники читали вислови видатного педагога і з’ясовували про яку вимогу до професії вчителя в ньому йде мова. Ознайомилися з фактом дослідження професіограми творчої особистості вчителя Павлиської школи 50-60-х років ХХ століття, яке було проведене творчою групою педагогів авторської школи Дніпропетровської області. Разом ми дійшли висновку, що всі озвучені вимоги до вчителя завжди були і будуть актуальними.
Педагог наголошував: «…якщо глибоко вникнути у творчу лабораторію вмілих вихователів, то можна помітити зміну їхніх ролей і функцій…» тож перед студентами постало запитання, які нові вимоги до професії вчителя ставить сучасне суспільство? Ці порівняння стали показовими і засвідчили те, що ідеї В.О. Сухомлинського відповідають новій логіці розвитку сучасної педагогіки, новим уявленням «образу-ідеалу» педагога НУШ.
Жвавий інтерес викликали в студентів вправа «Формула: хочу, можу, треба» в ході якої студенти творчими групами презентували професію за поданою формулою та вправа «День вчителя словами однієї частини мови» (одна група використовувала іменники, інша – дієслова).
Погляньте, який цікавий результат ми маємо.
Ранок. Дорога до школи. Учні. Дзвінок. Привітання. Посмішка. Бесіда. Презентація. Зошити. Перерва. Їдальня. Урок. Підручник. Завдання. Прощання. Усмішка. Радість. Дорога до будинку. Конспекти. Сон.
Прокидаюся. Збираюсь. Усміхаюсь. Одягаюся. Іду. Вітаюся. Налаштовую. Навчаю. Виховую. Спонукаю. Несу відповідальність. Мотивую. Слідкую. Перевіряю. Контролюю. Прощаюся. Іду. Перевіряю. Готую. Сплю.
Дякую Вам, мої майбутні колеги, за співпрацю, активність, позитивні емоції.
Викладач педагогіки Н.В. Михайленко