Майстрами не народжуються, ними стають.
Платон
Останні технологічні досягнення вплинули на багато сфер нашого життя і змінили те, як ми спілкуємося, співпрацюємо, вчимося і, звичайно, навчаємо інших. Водночас ці успіхи розширили наш словник, додали до нього визначення, наприклад, цифрових аборигенів, цифрових емігрантів, а також – «учителя ХХІ століття».
Що означає бути вчителем ХХІ століття спробували визначити для себе студенти 131 групи спеціальності 013 Початкова освіта, взявши участь в квесті «Учитель ХХІ століття».
Місія сучасного вчителя й школи — навчити дітей бути гнучкими в змінах. Також — легко адаптуватися й вміти навчатися впродовж усього життя. Щоб це вдалося, самому треба бути зразком (прикладом), тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Щоб навчати по-новому, учитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту». Основною необхідною навичкою людини ХХІ століття стало вміння самостійно вчитися впродовж всього життя. Як зазаначав Елвін Тоффлер «У ХХІ столітті неграмотні не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє вчитися, а ще – забувати те, чого навчився, й перевчатися».
В ході квесту студенти, виконуючи інтерактивні вправи «Покоління Альфа», «# Teacher21», «Точка опори», намагалися визначити, яким має бути сучасний вчитель та якими компетенціями він має володіти.
Професія педагога – професія творча. Чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. Вчитель сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх учнів. Це й довели студенти, долаючи перешкоди «Креативні історії з життя школи», «Рекламна кампанія «Сучасний учитель».
Створюючи «Модель учителя ХХІ століття», учасники квесту дійшли висновку, що сучасний вчитель – демонструє універсальні і предметні способи дії, ініціює дії учнів, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх, створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків, ставить SMART-мету (конкретну, чітко сформовану; вимірювальну, реальну, можливу для досягнення, визначену в часі).
Долаючи перешкоди, майбутні вчителі збирали слова-підказки, котрі використали під час виконання останнього завдання «Побажання колежанкам»
«Виробити в учня потребу і вміння навчатися впродовж життя може тільки той, хто сам постійно навчається, вміє і бажає цього», - такого висновку дійшли студенти в ході квесту і бажали цього своїм товаришам.
Л.МІРОШНІЧЕНКО – викладач
психолого-педагогічних дисциплін.