Сучасний стан розвитку національної системи педагогічної освіти підвищує вимоги до їх практичної та теоретичної фахової підготовленості. Формується потреба у нових учителях з цілісним баченням професійної діяльності, здатних до самостійного прийняття рішень та озброєних спеціальними вміннями і навичками взаємодії й спілкування, сформованими в процесі підготовки у вищому педагогічному навчальному закладі. Педагогічна практика (від грец. рraktikos – діяльний, активний) є формою навчання, під час якої відбувається накопичення й усвідомлення студентами досвіду участі в реальному освітньому процесі з позицій учителя. Вона спрямована на формування професійних компетенцій і розвиток творчого потенціалу студентів та надає їм можливість адаптуватися до роботи школи як загальноосвітнього навчального закладу, виявити й зрозуміти специфіку професії вчителя.
Свої перші кроки на шляху професійного становлення зробили студенти 2-го курсу спеціальності «Початкова освіта» в початкових класах шкіл міста.
Майбутні вчителі планують свою роботу за найновішими навчальними методиками, охоче прислуховучись до вчителів-наставників та керівників практики, працюють над підвищенням свого фахового рівня. Так, завдяки студентам 121 та 122 груп коледжу, учні початкових класів ЗОШ №1 та ЗОШ №5 стали учасниками одного із турів шоу майстер шеф, присвяченого темі «Смачні та корисні страви українців»,
побували в математичному кафе, де пригадали правила поведінки в громадських місцях, скоштували таємничу страву від кухаря та квітковий напій,
перегорнули сторінки Вікіпедії, вивчаючи питання, що ж означають їхні імена,
провели годину спілкування «Інтернет – це небезпечно», де визначили, яку користь та шкоду дає нам користування Інтернетом.
На своїх виховних заняттях в школі студенти коледжу використовують різноманітні інтерактивні методи, як-то робота в творчих групах, «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Продовж речення», «Асоціативний кущ» та інші; здійснюють індивідуальний підхід та враховують особливості особистісно-орієнтованого виховання.
Система таких форм роботи дає можливість посилити професійну спрямованість студентів, забезпечити фундаментальність базової підготовки, формувати фахівця, який є не тільки різностороннє розвиненою особистістю, але й спеціалістом, спроможним ефективно розв’язувати професійні задачі за допомогою новітніх технологій, здібним до самостійного перенавчання, самостійного удосконалення власної підготовки. У Законі України «Про освіту» закладено фундаментально новий підхід до підготовки вчителя Нової української школи. Тому основним завданням циклової комісії у контексті імплементації закону є розробка та запровадження інновацій, орієнтованих на розвиток основних компетентностей студента, забезпечення високої якості освітніх послуг, організація на сучасному рівні самостійної роботи студентів (в тому числі і в період педагогічної практики) та підготовка конкурентоспроможного фахівця.
Л.МІРОШНІЧЕНКО
керівник педагогічної практики.