Нещодавно у КЗ СОР «Лебединський педагогічний коледж імені А.С.Макаренка» в рамках декади циклової комісії дошкільної педагогіки, психології та окремих методик був проведений семінар-практикум з формування вольових якостей у дітей дошкільного віку на тему «Хочу –можу-треба», зорієнтований на вимоги державного стандарту в дошкільній освіті.
Захід був спрямований на удосконалення професійної компетентності майбутніх учителів з дошкільного виховання, їх знань та досвіду з педагогіки, психології та окремих дошкільних методик, зорієнтованих на виховання у дітей дошкільного віку таких вольових якостей: самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, сміливість, рішучість і відповідальність – важливих складників життєвої компетентності особистості, оскільки зі складностями людині, на жаль, доводиться стикатися все життя. А тому варто змалечку налаштовувати дитину на необхідність гідно вигравати і програвати, оптимістично сприймати необхідність долати труднощі.
Захід був проведений за активної участі студентів 232 та 231 груп. У теоретичній частині семінару ведучі Сергій Левицький та Альона Матвієнко з’ясували сутність поняття «Хочу – можу – треба» та основних вольових якостей.
У практичній частині заходу студентка 232 групи Пономаренко Катерина вдало визначила класифікацію вольових якостей та провела аудит з використанням асоціативної карти «хочу – можу – треба», спрямований на усвідомлення студентами різниці між бажаннями та потребами. Учасники заходу моделювали різні методи та прийоми формування вольових якостей у дошкільників, а саме: розв’язання проблемно – пошукових ситуацій, перегляд фрагменту мультфільму «Великий Нехочуха», інсценування оповідання «Артист» А. Коцюбинського, де головні ролі успішно виконали Сергій Левицький, Надія Харченко, Катерина Конєва (232 гр.), моделювання мовленнєвої гри «Згадай казковий персонаж» та рухливої гри «Зайці у городі» (231 гр.). Знання фольклору дало можливість прикрасити «чудо-дерево» перлинами народної мудрості про вольові якості. Сформувати особистісні вольові якості неможливо без чіткого самоаналізу та програми самовдосконалення. Ведучі представили приклад самоаналізу та програми самовдосконалення з виховання морально-вольових якостей Л. Толстого.
Побажаннями щодо формування вольових якостей у майбутніх фахівців дошкільної освіти було наповнене «символічне серце».
Захід був організований викладачами Ольховик Т.М., Ворона А.М., Ляшко Н.І., Кужель Т.В. та сприяв професійному зростанню майбутнього учителя з дошкільного виховання.
Анастасія ВОРОНА
Надія ЛЯШКО
викладачі дошкільних дисциплін