У системі освіти стрімко відбуваються зміни, сутність і стратегічний напрям яких визначає Концепція «Нова українська школа». Вчителі мають визначити свою місію в цьому процесі, спрямувати діяльність на забезпечення ефективності реформ.
Що і як потрібно зробити в системі професійного розвитку педагогічних працівників, щоб українська школа справді стала Новою, щоб реформи підтримало суспільство, а головне – щоб діти здобули сучасну, більш якісну освіту? Цим питанням переймалися учасники вже традиційного науково-методичного семінару «Формування предметних компетентностей молодших школярів в умовах Нової української школи», який відбувся на базі КЗ СОР «Лебединський педагогічний коледж імені А.С.Макаренка» 15.05.2019 року. У роботі семінару взяли участь 15 учителів майбутніх перших класів шкіл району на чолі з методистом районного методичного кабінету Сіробабою Л.А.
З вітальним словом до гостей звернулася в.о. директора КЗ СОР «Лебединський педагогічний коледж імені А.С.Макаренка» Л.Б.Білокобильська, яка підкреслила актуальність теми і для колективу закладу, який готує вчителів нової української школи, і наголосила на плідній співпраці училища зі школами району.
Про результати роботи над науково-методичною проблемою «Формування критичного мислення учнів початкової школи в умовах нового освітнього простору» доповіла Балаба Т.А., голова районного методичного об’єднання вчителів 4 класів.
«Наступність, перспективність у системі безперервної освіти як умова забезпечення цілісності процесу розвитку, навчання і виховання дитини (з досвіду роботи)», - такою була тема доповіді Ісакової О.О., учителя 1 класу Ворожбянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ. Цікаво, емоційно, креативно вчитель розповіла про здобутки та «підводні камені» роботи за концепцією НУШ, зацікавила колег досвідом своєї роботи.
Плідною та змістовною була робота вчителів у творчій майстерні «Розвиток критичного мислення учнів початкових класів: практичний аспект» (модератор Соловей Г.С., викладач шкільної педагогіки).
Цікавою для учасників семінару була презентація змістової лінії медіаграмотності у Державному стандарті початкової освіти України: перспективи реалізації, здійснена Кірдіщевим А.П., завідувачем кабінету інформатики, адже посилюється тенденція затребуваності суспільством інновацій в освіті, що зумовлює необхідність для сучасного учителя бути у тренді освітніх змін.
Схвальні відгуки присутніх прозвучали на адресу обладнаних згідно вимог Нової української шкли кабінетів методики навчання української мови (завідувач Перевозник Л.О.), інформаційних технологій (завідувач Кірдіщев А.П.), методики навчання математики (завідувач Доля Л.М.). Позитивне враження справив музей народознавства (завідувач Венгеровський С.Б.).
Результативність роботи коледжу з підготовки спеціаліста Нової української школи продемонстрували студенти ІV курсів Тетяна Винник (урок української мови, керівник Перевозник Л.О.), Ірина Івахненко (урок математики, керівник Доля Л.М. ). Студенти показали відмінне володіння сучасними засобами навчання, а учасники семінару мали можливість спробувати себе у ролі учнів.
Робота семінару, на думку його учасників, сприятиме підвищенню професійної компетентності учителя Нової української школи як носія суспільних і освітніх змін, активного учасника і провайдера реформ у системі освіти.
Стеценко Н.В.,
завідувач навчально-методичного кабінету.