В школі мирно вчаться діти –
Це життя людського квіти!
Серед них є більш тендітні,
Більш допитливі й привітні,
Більш вразливі й загадкові,
Що чекають допомоги,
І підтримки, і підказки,
І прочитаної казки.
Діти ці, мов світ у світі,
Потребують більше світла,
Більш уваги та турботи,
Більше похвали в роботі,
Більше ласки в кожнім слові,
Материнської любові,
Усмішок найбільш тепліших,
Поглядів в сто раз добріших.
Кожен з них це – є Людина,
Неповторна і єдина,
Яка хоче мирно жити,
Як і всі у школі вчитись,
Адже знати і уміти
Здатні й особливі діти!
В рамках декади циклової комісії викладачів шкільної педагогіки та психології, викладачами Сердюк В.П. та Соловей Г.С. була проведена виховна година «Такі різні діти» для студентів ІІ курсу.
Ведучі заходу Мошенська Аліна та Білоцерківець Анна (132 гр.) звернули увагу присутніх на те, що сучасні українські діти з особливими освітніми потребами мають повне право здобувати освіту в усіх навчальних закладах, зокрема й безоплатно в державних та комунальних, незалежно від «встановлення інвалідності». Інклюзивна освіта – це не просто прихід дитини з особливими освітніми потребами до звичайної школи. Йдеться про створення в спільному просторі особливого підходу до навчання такої дитини, який передбачає додаткові елементи навчального процесу – індивідуальний план розвитку такої дитини, спеціально облаштоване місце і належні умови для неї. Інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою до їхніх здібностей та можливостей.
В ході виконання вправ «Пінг-понг», «Сніжна грудка» студенти детально ознайомилися з психофізіологічними особливостями дітей з синдромом Дауна, гіперактивних, аутистів та дітей індиго.
На жаль, з кожним роком таких дітей стає все більше, тому завдання педагогів вміти створювати таке освітнє середовище, яке сприятиме соціалізації, розвитку їх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство, вступ до професійних та закладів вищої освіти. Студенти ознайомилися з порадами щодо створення оптимального освітнього навчального середовища для дітей з особливими освітніми потребами.
На завершення зустрічі кожна творча група склала і представила сенкан ключовим словом якого було «діти».
Студенти переконалися, що сучасним вчителям відкривається все розмаїття способів навчання, методи якого мають бути особистісно орієнтованими – з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливим освітніми потребами.
Сердюк В.П., Соловей Г.С.