Сучасна українська система освіти не вперше на шляху свого докорінного реформування та оптимізації. Концепцією Нової української школи та нового Закону про освіту визначено ключові засади глобальної реформи освітньої сфери. Підготовку вчителя початкової школи до впровадження інноваційних технологій навчання у школі першого ступеня ми розглядаємо як багатогранний навчально- пізнавальний процес, спрямований на оволодіння майбутніми педагогами професійними знаннями, вміннями, навичками та на якісний рівень його готовності як учителя до проектування дидактичних технологій у навчанні молодших школярів під час вивчення різних предметів та в позаурочний час.
Нещодавно на базі ЗОШ №7 в 2-А класі було проведено відкрите заняття практики з поза навчальної виховної роботи «Милосердя і доброта- крила нашої душі»( керівник практики Мірошніченко Лариса Василівна, студентка 142 групи Винник Тетяна). Заняття проведене в нестандартній формі – у вигляді телепередачі, де телеведучими були учні 2 класу, а головним продюсером –студентка-практикантка. Така форма проведення відповідала віковим особливостям дітей та сприяла кращому усвідомленню змісту запропонованої теми заняття.
На занятті використані цікаві інтерактивні форми роботи, такі як «асоціативний кущ»( добрати картинки до слів «добро» і «зло», створення «куща доброти» та власної квітки «квітника доброти» по таблиці «валіза чемності», розв’язування моральних задач(запропоновані вчителем життєві ситуації та перегляд мультфільму «Безкорисливість» із серії «Уроки тітоньки Сови); допомога другові (розробка порад для Незнайки); «закінчи речення»(складання вірша «Яким треба бути в житті»), «мікрофон», «мозковий штурм»(розв’язування життєвих ситуацій), ротація груп( де інтегрувались знання математики, літературного читання, позакласного читання) . Кожна логічна частина заняття відповідала певній рубриці телепередачі: «Відомі імена»(робота з твором В.О.Сухомлинського), «Гість у студії»(допомога Незнайкові виробити власні правила поведінки), «Створення квітника доброти»(вибрати 4 основних понять, які найбільш притаманні добрій людині), «Надбання минулих поколінь»(робота з прислв’ями та приказками), «Робота в групах», «Свіча доброти». Під супровід пісні «Людина починається з добра» студентка підсумувала заняття вірою в тому, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по життю і до своєї мети.
Нехай любов земна і доброта сердечна завжди крокують поруч з Вами у житті.Система таких форм роботи дає можливість посилити професійну спрямованість студентів, забезпечити фундаментальність базової підготовки, формувати фахівця, який є не тільки різностороннє розвиненою особистістю, але й спеціалістом, спроможним ефективно розв’язувати професійні задачі за допомогою новітніх технологій, здібним до самостійного перенавчання, самостійного удосконалення власної підготовки. Це в повній мірі підтверджує слова М.Форбса «Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить.».
Викладач психолого-педагогічних дисциплін
МІРОШНІЧЕНКО Л.В.