31 січня 2019 року в Лебединському педагогічному коледжі була проведена інтерактивна гра «Країна Гідності», у якій гравцям як членам парламенту вигаданої однойменної країни пропонували ухвалити рішення щодо соціальних прав у рамках плану розвитку Країни Гідності на найближчі п’ять років. Добираючи аргументи під час ухвалення рішень, учасники карткової гри аналізували свою роль у формуванні соціальної політики, удосконалювали вміння працювати в команді.
Під час гри «Країна Гідності» студенти 3 курсу спеціальностей «Соціальна робота» та «Фізична культура» мали можливість уявити себе членами парламенту вигаданої Країни. Разом із ними ролі парламентарів виконували директор Лебединського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Лариса Сергіївна ГРИЦИНА, заступник начальника управління соціального захисту населення Лебединської райдержадміністрації Надія Арсентіївна МАШИНА, юрист Лебединської філії Сумського обласного центру зайнятості Анатолій Олексійович КИЩИК, медичний фельдшер коледжу Інна Сергіївна ПРОСЯНИК, юрисконсульт коледжу Ярослава Миколаївна КОБЗАР.
Парламентарі повинні були узгодили план розвитку на наступні 5 років та обрати найкращі стратегії щодо реалізації соціальних прав. Ухвалюючи рішення, учасники гри мали розуміти, що Країна володіє обмеженими ресурсами.
Цікавими були особисті стратегії розвитку Країни Гідності майбутніх соціальних фахівців Валерії ПЕТРЕНКО, Юлії БАБАК, Лесі РОДАК, Наталії ЗРАЖЕВСЬКОЇ, Наталії ЛИПКИ та вчителів фізичної культури Миколи ЛЕГКОГО, Миколи ПОДМАЗКИ, Катерини РОДИЧЕВОЇ, Владислава ПАРФИЛА та Ярослава ПОДОЛЬСЬКОГО.
Нелегко було парламентарям ухвалювати спільний набір стратегій для реалізації соціальних прав у Країні Гідності: обговорювали, обґрунтовували думки, шукали спільне рішення. І хоча учасники гри розуміли, що Країна володіє обмеженими ресурсами, але часто переважало бажання створити якомога кращі умови для реалізації соціальних прав.
Не залишалися пасивними і спостерігачі «парламентського зібрання» – студенти та викладачі коледжу. Вони також активно працювали з картками, дискутували, об’єднавшись у групи, і порівнювали свої рішення з вибором гравців.
Анатолій Олексійович КИЩИК, один із учасників заходу, поділився враженнями: «Ця гра допомогла і нам, і студентам зрозуміти, як нелегко розподіляти бюджетні кошти в соціальній сфері. Розробка спільної стратегії, добір аргументів для захисту своєї позиції – усе це стало для всіх нас корисним досвідом». «Було дуже цікаво грати й обговорювати з молоддю важливі соціальні питання. Захоплююся тим, як студенти розуміються на соціальних правах і вміють працювати в команді», – висловилася Лариса Сергіївна ГРИЦИНА. «Важко бути парламентарями. Дуже відповідально», – зазначали і гравці, і спостерігачі парламентського зібрання.
Інтерактивна гра не залишила байдужим нікого, кожен відчув особисту відповідальність за майбутнє Країни Гідності. Усі учасники заходу змогли оцінити свої вміння у формуванні державної соціальної політики, узяли участь в обговоренні загальної стратегії розвитку та намагалися краще зрозуміти проблеми нашого суспільства в цілому і громади зокрема.
Під час завершального етапу гри фасилітатор побажала гідного життя в Україні – нашій рідній державі. Як не згадати слова відомої поетеси Ліни Костенко: «Держава – це я…І якби кожен усвідомив, що держава – це він, то досі у нас уже була б достойна держава».
Інтерактивна гра, проведена в педагогічному коледжі, покликана сприяти усвідомленню кожним, що держава сьогодні потребує громадянської активності, стійкої життєвої позиції, що ми достойні жити в країні Гідності.
Л.Білокобильська