«Нова українська школа»: реалізація принципів наступності та послідовності між дошкільною та початковою освітою»
Під такою назвою 02 лютого 2021 року на базі КЗ СОР «Лебединський педагогічний фаховий коледж імені А. С. Макаренка» відбувся вебінар-телеміст, до якого долучилися понад 80 осіб з числа педагогічних працівників та студентів педагогічних ЗФПО Центрального регіону України.
Враховуючи актуальність зазначеної теми, організатори заходу мали на меті розкрити основні теоретичні поняття і практичні технології реалізації принципів наступності, сприяти співробітництву та взаємоінтеграції досвіду учасників вебінару, залучити студентів до пошукової та дослідницької діяльності в контексті ключових проблем.
Спікери вебінару - Таран Вікторія Олексіївна, голова регіонального методичного об’єднання дошкільної педагогіки, психології та окремих методик і Михайленко Наталія Вікторівна, голова регіонального методичного об’єднання шкільної педагогіки – майстерно скомпонували матеріал за п`ятьма рубриками, переплітаючи теоретичний матеріал з практичними вправами, порадами, методиками та спілкуванням зі студентами у студії та в чаті.
Рубрика 1 «Педагогічний прайм-тайм» підвела слухачів до висновку, що компетентності учня НУШ формуються на ґрунті компетентностей, закладених в ЗДО.
Рубрика 2 «Методичний телечелендж «Як ми працюємо?»» розкрила основні принципи побудови дошкільної та початкової освіти: гуманізм як прояв поваги до особистості, урахування вікових особливостей дітей, орієнтація на індивідуальні схильності, інтереси, створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних та психічних процесів у дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі тощо.
«У Національній стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі зазначено: «Учні та педагогічні працівники потребують такого стану освітнього середовища, в якому вони відчуватимуть фізичну, психологічну, інформаційну та соціальну безпеку, комфорт і благополуччя.» Саме тому ми маємо підготувати майбутніх фахівців з дошкільної та початкової освіти, які були б здатні забезпечувати умови для оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки. Реалізація означених завдань буде можлива за умови оволодіння майбутніми фахівцями методики використання здоров’язбережувальних технологій», - наголошували спікери.
І особлива увага була приділена наступності у використанні здоров’язбережувальних технологій, зокрема арттерапії та її різновидам: музикотерапії, мандалотерапії, казкотерапії, ізотерапії, кольоротерапії тощо.
Цікаву методику малювання кавою продемонструвала Альона Вікторівна Баль, викладач психології нашого закладу.
Наголошуючи на формуванні здоров’язбережувальної компетентності, спікери звернули увагу слухачів на такі технології, як Хатха-йога, шоугун-терапія, мудри, степ аеробіку, фітбол- гімнастику, нейрогімнастику тощо , пропонуючи практичні вправи
Великим професійним подарунком був виступ педагога-практика НУШ, учителя початкових класів Лебединської спеціалізованої школи І-ІІІ №7 Алли Іванівни Бендюг, яка поділилася зі слухачами своїм досвідом з питань використання здоров’язбережувальних технологій.
Рубрика 3 «Психологічний дайджест» пропонувала лайфхаки викладача психології (Баль А.В.) щодо роботи з дітьми дошкільного віку вихователям та батькам.
Рубрика 4 «Психолого-педагогічний прес-реліз» передбачала створення разом зі студентами-учасниками вебінару Моделі майбутнього першокласника.
Вебінар пройшов на високому науково-методичному та організаційному рівні і отримав схвальні відгуки від слухачів.
Організатори заходу висловлюють вдячність за технічну допомогу викладачеві інформатики Кірдіщеву Антону Петровичу, інженеру-електронику Чижику Євгену Володимировичу, архіваріусу Сніжко-Сивопляс Наталії Юріївні.
В.М. Кіріна-Радчук, методист навчально-методичного кабінету