Види практики |
08.12.2017 16:37 | |||||||||
012 «Дошкільна освіта» Практика в ролі помічника вихователя Мета і завдання: - сприяти формуванню у студентів інтересу до майбутньої професії, ознайомленню з особливостями організації роботи дошкільних закладів, формуванню уявлень та первинних умінь і навичок роботи з дітьми; - закріплювати знання з педагогіки, психології, анатомії і фізіології; - вчитися спостерігати за дітьми, аналізувати особливості поведінки і розвитку дошкільника, здійснювати індивідуальну роботу з дітьми. Зміст практики - студенти надають пасивну допомогу вихователю в роботі з дітьми; - беруть участь у виготовленні та ремонті іграшок; - навчаються спостерігати за дітьми, аналізувати особливості поведінки і розвитку дошкільника; - здійснювати індивідуальну роботу, спираючись на здобуті знання з педагогіки, психології та окремих методик; - в окремих випадках самостійно виконувати певні форми роботи (організація розваг, індивідуальна робота з дитиною за завданнями вихователя, проведення окремих режимних процесів, виготовлення наочного розвиваючого матеріалу, іграшок). Спостереження та пробна практика в групах дітей раннього та дошкільного віку Мета і завдання: - формувати і удосконалювати вміння і навички спостерігати і аналізувати навчально-виховну роботу з дітьми, оцінювати її ефективність; - оволодівати вміннями і навичками самостійної роботи з дітьми різного віку, творчо застосовувати набуті теоретичні знання з педагогіки, психології та окремих методик при проведенні різних видів діяльності з дітьми; - планувати навчально-виховну роботу з різних видів діяльності і використовувати кращий педагогічний досвід, нові технології, оригінальні виховні ідеї; - виробити прагнення до пошуку найбільш ефективних методів навчання та виховання дітей, використання нестандартних форм роботи з ними; - формувати навички роботи з дитячим колективом з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей; - вчитися реалізувати сучасні підходи до розвитку життєвої компетентності дошкільників, спілкуючись з дітьми уміло поєднувати чотири взаємопов'язані позиції: вихователя, учителя, партнера та психотерапевта; - розвивати професійні здібності майбутнього вихователя, їх інтерес та любов до педагогічної роботи, професій педагога, до дітей. В процесі педагогічної практики практиканти повинні оволодіти такими вміннями: - визначати мету і завдання навчально-виховної роботи з дітьми; - складати план навчально-виховної роботи на день: - вести педагогічні спостереження за дітьми, визначати індивідуальні особливості дошкільників, визначати зміст і прийоми індивідуальної роботи; - організовувати режимні процеси і заняття, різноманітну діяльність по всіх напрямках виховання; - встановлювати педагогічно-правильні стосунки з дітьми; - педагогічно усвідомлювати і аналізувати досвід своєї педагогічної діяльності; - проводити роботу з батьками.
Літня педагогічна практика Мета і завдання: - поглибити професійні педагогічні знання та вміння студентів-практикантів і озброїти їх методикою виховної роботи з дітьми в літній період; - виробляти уміння і навички самостійної роботи з дітьми в умовах літа; - озброїти методами і прийомами виховання дошкільників у літніх умовах; - розвивати відповідальне і творче ставлення до проведення виховної роботи з дітьми. Зміст практики Організація життя і діяльності дітей, керівництво ігровою, трудовою діяльністю, проведення всіх форм роботи згідно з Базовою програмою «Я у Світі», проведення загартовуючих процедур. В процесі педагогічної практики практиканти повинні оволодіти такими вміннями: - визначати мету і завдання навчально-виховної роботи з дітьми; - складати план навчально-виховної роботи на день: - вести педагогічні спостереження за дітьми, визначати індивідуальні особливості дошкільників, визначати зміст і прийоми індивідуальної роботи; - організовувати режимні процеси і заняття, різноманітну діяльність по всіх напрямках виховання; - встановлювати педагогічно-правильні стосунки з дітьми; - педагогічно усвідомлювати і аналізувати досвід своєї педагогічної діяльності; - проводити роботу з батьками. Переддипломна педагогічна практика Мета і завдання: - виявлення якості та рівня професійної підготовки випускника навчального закладу: - оволодіння уміннями та навичками навчально-виховної діяльності вихователя в умовах міських чи сільських ДНЗ; - ознайомлення з системою планування навчально-виховного процесу всієї установи і окремої групи дітей; - здобуття студентами навичок самостійної практичної діяльності з напрямку своєї майбутньої професії; - формування елементарних навичок роботи з батьками. 013 «Початкова освіта» «Позанавчальна виховна робота» Завдання педагогічної позанавчальної виховної практики
В ході практики студенти повинні оволодіти такими уміннями:
В ході практики студенти виконують такі види діяльності III семестр II курс
V семестр, ІІІ курс
«Пробні уроки в ЗОШ» Основними завданнями практики є: ¨ формування у студентів професійних умінь і навичок та застосування їх у практичній діяльності; ¨ оволодіння студентами інноваційними методами і прийомами роботи вчителя початкових класів у відповідності з їх віковими і індивідуальними особливостями; ¨ навчити творчому застосуванню на практиці теоретичних знань, умінь і навичок, отриманих з предметів психолого-педагогічного, спеціального циклів та окремих методик; ¨ сприяти формуванню професійно-педагогічних знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої роботи вчителя початкових класів; ¨ набуття студентами навичок та вмінь для проведення різних типів уроків з використанням різноманітних інноваційних методів, які активізують пізнавальну діяльність учнів; ¨ набуття студентами навичок організації, постановки і планування навчально-виховної, фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітній або в спеціалізованій школі І-ІП ст.; ¨ оволодіння прийомами педагогічного аналізу уроку, озброєння вмінням спостереження за окремими сторонами навчально-виховного процесу; ¨ оволодіння студентами технологією планування різних типів уроків у початкових класах за розділами навчальної програми; ¨ набуття навичок організації та проведення елементарних наукових досліджень; ¨ озброєння студентів вміннями вести систематичний облік результатів своєї діяльності, аналізувати й оцінювати хід формування власного педагогічного досвіду та подальше творче застосування в навчально-виховній роботі; ¨ набуття студентами навичок ведення психолого-педагогічних спостережень з виявленням особистісних якостей учнів, складання документації класного керівника; ¨ сприяння формуванню зацікавленості студентів педагогічною роботою з підростаючим поколінням та до обраної професії В ході практики студенти повинні оволодіти такими вміннями і навичками: ¨ планувати уроки і позакласні заняття з предметів, розробляти конспекти уроків, позакласних і виховних занять; ¨ працювати з методичною літературою, шкільними підручниками і програмами, творчо відбирати матеріал, наочні посібники і ТЗН до уроків і занять; ¨ вибирати найбільш ефективні форми, методи і прийоми проведення уроків і позакласних занять з врахуванням індивідуальних і психічних особливостей розвитку учнів; ¨ проводити діагностику рівня розвитку особистості і колективу учнів, сформувати у школярів знання, уміння і навички з предмета, загальнонавчальних умінь і навичок; ¨ розробляти і виготовляти наочні посібники, дидактичний матеріал до уроків і позакласних занять; ¨ здійснювати самоаналіз і самооцінку результатів власної діяльності, а також аналізувати пробні уроки і позакласні заняття інших студентів. У процесі проведення пробних уроків і занять студенти виконують такі види діяльності: ¨ знайомляться з організацією навчально-виховного процесу в класі, з роботою вчителів і вихователів (вивчають методичний фонд класу, школи, технічні засоби і наочні посібники, календарно-тематичні плани, поурочні плани і конспекти уроків учителів); ¨ проводять пробні уроки і заняття з предмету як по основній, так і по додатковій спеціалізації; ¨ відвідують і аналізують пробні уроки, позакласні і виховні заходи інших практикантів. До проведення пробних уроків ставляться такі вимоги: ¨ норма класно-урочних і позакласних занять повинна бути виконана кожним практикантом повністю; ¨ проведення різних типів уроків у початкових класах: Українська мова - 3 уроки; Математика - 3 уроки; Природознавство - 1 урок; «Я у світі» - 1 урок; Образотворче мистецтво - 1 урок; Трудове навчання - 1 урок; Музика - 1 урок; Фізичне виховання - 1 урок; Російська мова - 1 урок; Основи здоров'я - 1 урок; Інформатика – 1 урок; Іноземна мова – 1 урок. ¨ проведення уроків з додаткової спеціалізації - 4 уроки Іноземна мова - 2 уроки (1-4 класи) 2 уроки (5-9 класи). Образотворче мистецтво - 2 уроки (1-4 класи) 2 уроки (5-9 класи). Інформатика – 4 уроки (1-4 класи) «Переддипломна педагогічна практика» Основні завдання практики: ü оволодіння уміннями і навичками навчально-виховної діяльності учителя-класовода та учителя згідно з профілем додаткової спеціальності; ü знайомство з умовами діяльності школи, педагогічного колективу, матеріальним забезпеченням навчально-виховного процесу учителів 1-4 класів та учителів додаткової спеціальності; ü психолого-педагогічне вивчення учнів (особові справи, медичні картки, класні журнали, щоденники); ü знайомство з роботою методичних об’єднань учителів початкових класів, педагогічної ради, наради при директору, класних керівників, предметних комісій. У процесі практики закріплюються і розвиваються такі професійні уміння: ü розробляти поурочні і тематичні плани навчальних занять, планувати позакласну роботу на період практики; ü самостійно готувати і проводити уроки, добиватися глибокого засвоєння матеріалу, формувати в учнів науковий світогляд, логічне мислення, інтерес до навчання, проводити додаткові заняття з учнями, виготовляти наочні посібники і дидактичний матеріал; ü проводити різноманітну позакласну і позашкільну виховну роботу з позицій комплексного підходу до виховання дітей; ü організовувати суспільно корисну працю; ü встановлювати нормативні взаємовідносини з дітьми, їх батьками, вчителями; ü вести шкільну документацію (класний журнал, щоденники, перевіряти зошити); ü проводити індивідуальну роботу з батьківським активом, виступати на класних батьківських зборах з проблем сімейного виховання; ü володіти ефективними методами і прийомами організації виховної роботи з дітьми і підлітками за місцем їх проживання і серед населення; ü проводити педагогічний експеримент або дослідницьку роботу з метою збору матеріалу і використання його при написанні курсової роботи; ü вміти використовувати кращий досвід роботи вчителів. «Перші дні дитини у школі» Мета: ознайомлення студентів із своєрідністю періоду адаптації дитини до нових умов протягом першого тижня її перебування в школі. Завдання практики - ознайомити майбутніх вчителів з наступними видами діяльності:
Під час практики студенти виступають у ролі спостерігачів та помічників учителя першого класу. У зміст практики входить:
014 Середня освіта. Фізичне виховання. Пробні уроки в школі У VІ-VІІ семестрах студенти проводять пробні уроки фізичної культури в різних типах загальноосвітніх шкіл міста. У VІ семестрі – 4 уроки фізичної культури у 1 – 4 класах, у VІІ семестрі – 5 уроків у середній ланці ЗОШ. Мета практики. Закріпити у студентів професійні уміння та навички педагогічної діяльності учителя фізичної культури. Завдання практики.
Основні професійні вміння та навички
014 Середня освіта. Музичне мистецтво. Практика в ролі помічника вихователя Практика як помічника вихователя і музичного керівника в дошкільному закладі здійснюється в ПІ семестрі по 2 год. на тиждень. Група ділиться на дві підгрупи. Для кожної підгрупи призначається керівник практики, який здійснює методичне керівництво. Мета і завдання практики Ця практика сприяє: ♦ формуванню в учнів інтересу до майбутньої професії; ♦ нагромадженню уявлень про характер і зміст роботи вихователя, музичного керівника дошкільного закладу; ♦ ознайомленню з особливостями організації роботи дошкільних закладів. Зміст практики В процесі практики студенти виконують такі види діяльності: ♦ знайомство з навчально-матеріальною базою і організацією роботи в дитячому садку; ♦ вивчають психологічні особливості дітей дошкільного віку, рівень їх музичного розвитку; ♦ допомагають вихователю, музичному керівнику в проведенні виховної роботи з дітьми. Проходячи педагогічну практику як помічник вихователя і музичного керівника, студенти можуть виконувати такі завдання: ♦ спостереження і аналіз організації і проведення режимних моментів; ♦ спостереження занять з розвитку мовлення з розділів "Художня література" та "Народознавство"; ♦ спостереження занять з фізичної культури, зображувальної діяльності (роль музичного керівника на цих заняттях); ♦ спостереження занять, вечорів розваг, святкових ранків; ♦ спостереження роботи з дітьми по вивченню української народної творчості; ♦ спостереження організації і проведення ігрової діяльності з дітьми (музично-дидактичні, рухливі, сюжетно-рольові та інші види ігор); ♦ проведення самостійної музичної діяльності дітей; ♦ проведення індивідуальної роботи з дітьми. Практика з позанавчальної виховної роботи Мета практики Ця практика сприяє: ♦ формуванню в студентів інтересу до майбутньої професії; ♦ нагромадженню уявлень про характер і зміст позакласної виховної роботи в школі; ♦ ознайомлення з функціональними обов'язками класного керівника. Завдання практики В процесі практики студенти виконують такі види діяльності: ♦ знайомляться з навчально-матеріальною базою, організацією виховної роботи в школі; ♦ вивчають психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку, рівень їх музичного розвитку; ♦ допомагають класному керівнику, вчителю музики в процесі виховної роботи з учнями школи. Зміст практики Проходячи практику в школі, студенти виконують такі завдання: ♦ спостерігають і аналізують різні форми позакласної і позашкільної роботи (проведення класних годин, масових заходів, занять гуртків, індивідуальної роботи з дітьми та ін.) ♦ знайомляться з плануванням виховної роботи класного керівника школи, а також з планом роботи гуртків з музично-естетичного виховання; ♦ безпосередньо беруть участь у проведенні бесід, уроків народознавства, тижнів музики, тематичних вечорів, оглядів, конкурсів, ранків, фольклорних свят, екскурсій, виставок та ін.. Студенти проводять по 5 заходів. Складають психолого-педагогічну характеристику учня. Літня фольклорна практика Мета практики Вироблення в студентів навичок збору і запису народної творчості. Завдання практики - поглиблювати і розширювати знання у студентів з народної творчості, відображення народних традицій та обрядів; - прищеплювати навички збирання фольклору; - пробуджувати більш глибокий інтерес до історії народу, його культури, побуту, впливати на естетичний смак збирачів фольклору; - нагромадження музичного репертуару для подальшої роботи з дітьми. Зміст практики Цей вид практики рекомендується проводити по таких напрямках: 1. Усна народна творчість: - календарно-обрядова поезія; - загадки, прислів'я, приказки; - народна драма; - народні пісні по жанрах; - казки, легенди, перекази та анекдоти. 2. Матеріальна культура народу. Народне декоративне мистецтво: - декоративні розписи; - вишивка; - кераміка; - ткацтво; - різьба; - килимарство. 3. Традиції даного регіону: - історія села міста; - народна медицина; - педагогіка; - етика. Пробні музичні заняття в дошкільних закладах У V і УІ семестрах (III курс) студенти проходять педагогічну практику в дошкільних закладах. Ця практика наближає практикантів до реальних умов майбутньої роботи. Мета практики Підготовка студентів до виконання обов'язків музичного керівника, до майбутньої роботи в дошкільному навчальному закладі. Завдання практики: Основними завданнями практики в дошкільних закладах є: ♦ формування у студентів вміння створювати музичне освітнє середовище у ДНЗ; ♦ закріплення теоретичних музичних знань, застосування їх у вирішенні конкретних педагогічних завдань музичного виховання дітей; ♦ формування і розвиток у студентів конкретних професійних умінь і навичок, особистих якостей педагога-організатора музичного виховання в дошкільних закладах; ♦ виховання у студентів стійкого інтересу і любові до майбутньої професії, необхідності в педагогічній самосвідомості, вироблення творчого підходу до педагогічної діяльності. Основні професійні навички і вміння: ♦ застосовувати на практиці отримані знання з навчальних музичних дисциплін; ♦ планувати перспективну і щоденну роботу музичного керівника; ♦ використовувати різноманітні форми, методи і прийоми музичного виховання і розвитку дітей дошкільного віку; ♦ вивчати особливості дошкільника, його загальний і музичний розвиток під впливом організаторського педагогічного процесу; ♦ підтримувати емоційні переживання дітей під час сприймання музики, створювати атмосферу дружній колективних прагнень, активність, захоплення дітей; ♦ вести документацію музичного керівника; ♦ формування у дітей здібність до сприймання музичного твору; ♦ формувати у дітей елементарні навички з музичної грамоти; ♦ навчати дітей виразному співу; ♦ навчати дітей різним рухам під музику у відповідності з різноманітним її характером; ♦ навчати дітей прийомам гри на дитячих музичних інструментах. Літня педагогічна практика в таборах відпочинку Мета практики Оволодіння знаннями, вміннями та навичками роботи з дітьми та підлітками в тимчасових дитячих об'єднаннях в літній період. Завдання практики - розширення професійно-педагогічних знань і досвіду самостійної організації життя і діяльності дитячого колективу; - оволодіння майбутніми вчителями методикою виховної роботи з школярами під час літніх канікул; - розвиток відповідального і творчого ставлення до проведення виховної роботи з дітьми і підлітками. В процесі практики студенти оволодівають такими вміннями: - визначати мету і завдання виховної роботи з дитячими колективами в умовах міських та приміський таборів відпочинку, дитячих оздоровчих майданчиків, дошкільних закладів: - складати плани виховної роботи на табірну зміну і кожен день з врахуванням інтересів і індивідуальних особливостей дітей; - організовувати самоуправління в табірних колективах і спрямовувати його діяльність на створення умов для розвитку самодіяльності дітей; - встановлювати педагогічно доцільне відношення з дітьми і підлітками в специфічних табірних умовах і дошкільних закладах; - педагогічно осмислювати і аналізувати досвід своєї педагогічної діяльності. Пробні уроки і заняття в школі Мета практики Формування готовності у студентів до створення умов творчого розвитку вихованців у сучасному освітньому середовищі. Вироблення у практикантів професійних умінь і навичок організації навчально-виховного процесу в школі. Завдання практики - формування у студентів вміння створювати музичне освітнє середовище у загальноосвітніх навчальних закладах; - формування у студентів професійних умінь і навичок, застосування ефективних методів та тактик в практичній діяльності; - оволодіння студентами методами і прийомами роботи з музичного виховання школярів у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями; - навчання творчому застосуванню на практиці теоретичних знань, умінь, навичок, отриманих з предметів психолого-педагогічного, музично-теоретичного циклів, індивідуальних музичних дисциплін і методики музичного виховання. Основні професійні навички і вміння: - планувати уроки, позакласні заняття з музики; - вводити школярів у світ музичного мистецтва на основі емоційного сприймання і осмислення всього програмового матеріалу; - розширювати, поглиблювати і узагальнювати знання школярів про засоби музичної виразності, про зміст та характер творів, що вивчаються; - виховувати любов, інтерес до музики рідного народу, його традицій, до музики інших народів світу; - формувати вокально-хорові навички; - працювати на двох голосними піснями шкільного репертуару; - сформувати у школярів цілісні уявлення про багатогранність видів мистецтва їх взаємозв'язок. Примірний розподіл пробних уроків і занять в VII семестрі.
Керівництво шкільним хором, ансамблем Мета практики Закріплення в безпосередній роботі з школярами і шкільними музичними колективами хормейстерські навички і вміння, набуті студентами училища на предметах диригентсько-хорового циклу. Завдання практики - навчити практиканта працювати з дитячими хоровими колективами, вокальними ансамблями, солістами; - оволодіти методикою проведення хорових позакласних занять; Основні професійні уміння і навички: - підбирати різноманітні вправи для розспівки хорового колективу; - бережливо використовувати і розвивати співочі голоси дітей; - комплектувати хорові (ансамблеві, оркестрові) партії; - організовувати шкільний хоровий колектив і самоуправління в хорі (ансамблі, оркестрі); - аналізувати хід і зміст хорових репетицій; - акомпанувати шкільному хору, ансамблю, солісту, одночасно керувати їх виконанням; - підбирати репертуар для колективів хору, оркестру, ансамблю. Переддипломна педагогічна практика Переддипломна педагогічна практика – завершальний етап практичної підготовки майбутнього вихователя. Вона проводиться на випускному курсі (8 семестр) у відповідності з навчальним планом. До неї допускаються студенти, які успішно виконали всі попередні види педагогічної практики. Мета і завдання: - виявлення якості та рівня професійної підготовки випускника навчального закладу: - оволодіння уміннями та навичками навчально-виховної діяльності вихователя в умовах міських чи сільських ДНЗ; - ознайомлення з системою планування навчально-виховного процесу всієї установи і окремої групи дітей; - здобуття студентами навичок самостійної практичної діяльності з напрямку своєї майбутньої професії; - формування елементарних навичок роботи з батьками.
|